بایرن‌مونیخ ۱ _ منچسترسیتی ۱ / فتح اروپا هدف مشترک پپ و هالند!

تیم فوتبال منچسترسیتی با تساوی یک بر یک مقابل بایرن‌مونیخ و با احتساب پیروزی سه بر صفر در بازی رفت به نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال بایرن‌مونیخ آلمان و منچسترسیتی انگلیس _سه‌شنبه، سی‌ام فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در چارچوب دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ‌قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه آلیانز آرنا شهر مونیخ مقابل هم قرار گرفتند که با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما منچسترسیتی به‌علت پیروزی سه بر یک در بازی رفت در مجموع با نتیجه چهار بر یک از سد بایرن‌مونیخ گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد.

دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا

دیدار تیم‌های فوتبال بایرن‌مونیخ آلمان و منچسترسیتی انگلیس

ورزشگاه: آلیانز آرنا - شهر مونیخ

داور: کلمنت تورپین (فرانسه)

گل‌ها: ارلینگ هالند (دقیقه ۵۷- منچسترسیتی)، یاشوآ کیمیش (دقیقه ۸۳- بایرن‌مونیخ)

کارت‌زرد: ژوآئو کانسلو (دقیقه ۱۱- بایرن‌مونیخ)، دایوت اوپامکانو (دقیقه ۳۵- بایرن‌مونیخ)، ادرسون (دقیقه ۴۴- منچسترسیتی)، ایلکای گوندوغان (دقیقه ۲+۴۵- منچسترسیتی)، یاشوآ کیمیش (دقیقه ۲+۴۵- بایرن‌مونیخ)، ناتان آکه (دقیقه ۵۴- منچسترسیتی)، بنجامین پاوارد (دقیقه ۶۰- بایرن‌مونیخ)، آیمریک لاپورت (دقیقه ۸۶- منچسترسیتی)، جوزپ استانشیچ (دقیقه ۸۸- بایرن‌مونیخ)، توماس توخل (سرمربی بایرن‌مونیخ)

کارت‌قرمز: توماس توخل (دریافت کارت‌زرد دوم- سرمربی بایرن‌مونیخ)

ترکیب تیم فوتبال بایرن‌مونیخ آلمان:

یان زومر، دایوت اوپامکانو، ژوآئو کانسلو (از دقیقه ۶۳- آلفونسو دیویس)، بنجامین پاوارد (از دقیقه ۷۷- جوزپ استانیشیچماتیاس ده‌لیخت، لئون گورتسکا، یاشوآ کیمیش، لروی سانه (از دقیقه ۶۴- سادیو مانه)، جمال موسیالا (از دقیقه ۷۲- توماس مولر)، کینگزلی کومان و اریک ماکسیم چوپوموتینگ (از دقیقه ۷۱ ماتیاس تل).

سرمربی: توماس توخل

ترکیب تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس:

ادرسون مورائس، ناتان آکه (از دقیقه ۶۶- آیمریک لاپورت)، روبن دیاز، مانوئل آکانجی، رودریگو هرناندز، جان استونز، برناردو سیلوا، کوین دی‌بروینه (از دقیقه ۸۸- کائل واکر)، ایلکای گوندوغان، جک گریلیش و ارلینگ هالند (از دقیقه ۸۶- خولیان آلوارز).

سرمربی: پپ گواردیولا

شرح بازی:

از آنجا که ۹۰ دقیقه نخست دو تیم با پیروزی قاطعانه سه بر صفر منچسترسیتی مقابل بایرن‌مونیخ به اتمام رسیده بود شاگردان توماس توخل با تمام قوا وارد زمین خانگی خود شدند تا پیش چشم تماشاگران خودی و با یک کامبک به‌یادماندنی راهی نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ شوند اما شرایط آن‌طور که بایرنی‌ها می‌خواستند پیش نرفت‌.

دقیقه ۳۷ بازی در نیمه‌اول بود که منچسترسیتی صاحب یک ضربه‌پنالتی شد اما ارلینگ هالند غول نروژی سیتیزن‌ها در کمال ناباوری توپ را به آسمان کوبید و فرصت طلایی برای رساندن فاصله‌اش با مونیخی‌ها به عدد چها را از دست داد اما در ادامه نیمه‌اول اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم نیفتاد تا با تساوی بدون‌گل به رختکن بروند.

این در شرایطی‌ست که قبل از پنالتی به‌دست آمده برای منچسترسیتی که توسط دایوت اوپامکانو داده شد این مدافع به‌علت خطا بر روی ارلینگ هالند از زمین بازی با دریافت کارت‌قرمز مستقیم اخراج شد اما پس از اینکه سیستم کمک‌داور ویدیوئی آن صحنه را آفساید تشخیص داد کارت‌قرمز وی نیز برگردانده شد و در بازی ماند.

بایرنی‌ها در نیمه‌دوم حملات متعددی روی دروازه سیتی ایجاد کردند و حتی به گل هم رسیدند اما پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت و این گل را نپذیرفت تا حذف از رگ گردن به شاگردان توماس توخل نزدیک‌تر شود. در نهایت با گلی که ارلینگ هالند قاتل دروازه‌ها در نیمه‌دوم زد آب‌سردی بر پیکر بایرن‌مونیخ ریخته شد و تک‌گل یاشوآ کیمیش هم دردی را برای این تیم دوا نکرد.

شرح گل‌ها:

۰ - ۱ (ارلینگ هالند شاگردان پپ گواردیولا که فرصت پیشی‌گرفتن از بایرن را با پنالتی خراب‌شده هالند از دست داده بودند باز هم روی هنرنمایی وی و البته اشتباه عجیب دایوت اوپامکانو به گل نخست بازی دست یافتند و در مجموع چهار بر صفر بازی را به‌سود خود کردند.

۱ - ۱ (یاشوآ کیمیش دقیقه ۸۱ بازی باواریایی‌ها موفق شدند روی حرکت سادیو مانه از بازیکنان منچسترسیتی پنالتی بگیرند؛ یاشوآ کیمیش پشت توپ ایستاد و با خونسردی آن را به مرکز دروازه ادرسون فرستاد تا یکی از گل‌های خورده بایرن در مجموع دو بازی جبران شود.

نکات ویژه:

چهره مغموم توماس توخل سرمربی تیم فوتبال بایرن‌مونیخ که چند هفته قبل طی تصمیمی عجیب از سوی مدیران این باشگاه آلمانی به‌جای یولیان ناگلزمن روی نیمکت بایرن نشست پس از رقم‌خوردن این نتیجه و اخراج وی از کنار زمین به‌علت اعتراض‌های شدید و دریافت کارت‌زرد دوم، از روی سکوها بسیار جالب و پر از حرف بود.

بایرن‌مونیخ ۱ _ منچسترسیتی ۱ / فتح اروپا هدف مشترک پپ و هالند!

تعداد گل‌های هالند ۲۲ ساله در مرحله حذفی لیگ‌قهرمانان اروپا با گلی که به بایرن‌مونیخ زد به تعداد گل‌های نیمار و سوارز رسید در عدد ۱۳ رسید؛ ترمیناتور نروژی تاکنون در ۲۷ بازی لیگ قهرمانان ۳۵ بار گلزنی کرده است.

پپ گواردیولا با پیروزی سیتی مقابل بایرن به نخستین سرمربی تاریخ لیگ‌قهرمانان اروپا تبدیل شد که ۱۰ بار با بیشترین تنوع تیم‌ها راهی نیمه‌نهایی شده است. وی همچنین به رکورد فوق‌العاده و عجیب ۱۰۰ پیروزی در ۱۵۸ بازی دست پیدا کرد.

بایرن‌مونیخ ۱ _ منچسترسیتی ۱ / فتح اروپا هدف مشترک پپ و هالند!

پس از اتمام بازی پپ گواردیولا در راهروی رختکن با لروی سانه شاگرد پیشین خود در منچسترسیتی که هم‌اکنون بازیکن بایرن‌مونیخ است به گفت‌وگو پرداخت و وی را بابت شکست و حذف از لیگ‌قهرمانان اروپا دلداری داد.

بایرن‌مونیخ ۱ _ منچسترسیتی ۱ / فتح اروپا هدف مشترک پپ و هالند!

کوین دی‌بروینه که پاس تنها گل منچسترسیتی مقابل بایرن‌مونیخ در بازی برگشت را داده بود به‌علت عملکرد فوق‌العاده‌اش به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

بایرن‌مونیخ ۱ _ منچسترسیتی ۱ / فتح اروپا هدف مشترک پپ و هالند!

کد خبر 655959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.