لزوم تشکیل قرارگاه در راستای ارتقای هنر اصفهان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: باید قرارگاهی برای ارتقای هنر اصفهان تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _سی‌ام فروردین‌ماه_ در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان اظهار کرد: شاید سوالی که خداوند متعال در روز قیامت از امثال بنده مسئول خواهد کرد در مورد کفران نعمت باشد، نعمت‌های بسیاری که در اصفهان بود و استفاده به‌جا از آن‌ها نکردیم.

وی افزود: برای مسئولین این سوال کفران نعمت جواب سختی دارد؛ استان و شهری انباشته از ظرفیت، امکانات و توانمندی‌ها در اختیار داریم، فقط نیازمند همت است تا در جای مناسب استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه باید بررسی کنیم در حوزه فرهنگ و هنر وظیفه استانداری چیست؟ تصریح کرد: برگزاری سه ماه یک‌بار جلسات کفایت نمی‌کند، باید دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند انسجام و هم‌پوشانی عملیاتی پیدا کنند. باید بررسی شود چه مسائلی در استان وجود دارد که توانایی رفع آنها را داریم و آثار انسانی و هنری را ماندگار کنیم.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: به سبب عموم وظایف پیشنهاد می‌کنم قرارگاهی برای ارتقای هنر اصفهان تشکیل دهیم، تمام مسائل باید عملیاتی شود، درخصوص معیشت هنرمندان مشکل وجود دارد ولی به زبان نمی‌آورند. اگر هنرمند به دنبال دنیا بود، اصلاً هنرمند نمی‌شد و اگر امروز هنرمند است چشم خود را به روی دنیا بسته ولی نباید مشکلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر شخصی بخواهد برای آثار هنری ارزش تعیین کند مشخص است که اصلاً هنر را نمی‌شناسد، ما واقعاً مدیون هنرمندان هستیم و اگر بخواهیم دین خود را ادا کنیم باید برنامه داشته باشیم که چطور دغدغه‌ها و مسائل هنرمندان را رفع کنیم.

کد خبر 655930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.