اوقات فراغت فرصتی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین محمل‌های تربیت دانش‌آموزی است و بعضی رشدهایی که حتی در آموزش رسمی نیز اتفاق نمی‌افتد، در زمان فراغت حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه_ در جلسه ستاد استانی اوقات فراغت با تأکید بر میزان اثرگذاری اوقات فراغت، از قرارگیری فعالیت‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پرورشی ذیل ستاد اوقات فراغت تابستان خبر داد و اظهار کرد: در دوران کرونا عقب ماندگی‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشتیم که اثرات آن تا سال‌های آینده باقی خواهد بود و باید از فرصت اوقات فراغت تابستان برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها و کمبودها تلاش کنیم.

وی جذابیت و انعطاف‌پذیری فعالیت‌های اوقات فراغت را دو عنصر مهم برای مورد استقبال قرار گفتن برنامه‌های اوقات فراغت دانست و افزود: برای مثال در کنار کلاس قرآن، باید برنامه‌های هنری و ورزشی نیز تدارک دید تا جذابیت کلاس‌ها برای دانش‌آموز افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: بکارگیری گروه‌ها و تشکل دانش‌آموزی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند سبب افزایش کیفیت فعالیت‌های اوقات فراغت شود و آموزش و پرورش و این تشکل‌ها می‌توانند مکمل کار یکدیگر باشند.

وی درباره لزوم ارتباط ویژه با مساجد در فعالیت‌های اوقات فراغت کم‌توجهی به مسجد توسط بعضی نهادهای فرهنگی مختلف، این مکان را مکانی ویژه در تمدن اسلامی دانست که محور بسیار از فعالیت‌ها در صدر اسلام بود، تاکید کرد: محل حکومت پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در مسجد بوده و در ابتدای انقلاب نیز مسجد محوریت یافت و تشکیل مراکز قرض الحسنه، اعزام به جبهه و حل و فصل مشکلات خانوادگی در مسجد انجام می‌شد.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی، گفت: مدارس نزدیک به مسجد باید از ظرفیت مساجد برای برگزاری برنامه‌های مختلف بهره‌مندی کرده و مراکز فرهنگی همجوار مسجد نیز باید از ظرفیت مدارس برای فعالیت استفاده کنند.

وی اهمیت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ای نداشته باشیم دیگران این کار را انجام خواهند داد لذا برای این مسئله باید اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

کد خبر 655891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.