تلاش می‌کنیم زمینه‌ لازم برای حضور بانوان را فراهم کنیم

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد هر زمان شرایط حضور زنان در ورزشگاه فراهم شود، برای این کار اقدام خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال طی روزهای گذشته یکی از مباحث مهم تلقی شده است؛ در این خصوص ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم دستور داد تا حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان پیگیری‌های لازم را انجام بدهد. سجادی هفته پیش از ورزشگاه آزادی بازدید کرد و نشستی را با مسئولان فدراسیون فوتبال در این خصوص داشت.

حمید سجادی روز چهارشنبه _سی‌ام فروردین‌ماه_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا شاهد حضور زنان در دربی پایتخت خواهیم بود یا خیر؟ اظهار کرد: در ورزشگاه آزادی بخش‌های زیادی در دست تعمیر است و تلاش می‌کنیم زمینه‌های لازم برای حضور بانوان برای تماشای دربی پایتخت را فراهم سازیم.

وی افزود: شرایط ورزشگاه آزادی یک هنر مدیریتی است؛ از طرفی در دست تعمیر است و از طرف دیگر در آن مسابقات برگزار می‌شود، این کار بسیار سختی است. این شرایط هر جای دنیا بود مجموعه ورزشی را تعطیل می‌کردند. جای تشکر دارد که هم استادیوم را تعمیر می‌کنید و هم در آن مسابقه برگزار می‌کنید. باید از همه دست‌اندرکاران تشکر کنیم.

سجادی در پاسخ به این سوال که با توجه به سن استادیوم آزادی وقت آن نرسیده است که یک مجموعه جدید ورزشی ساخته شود؟ تصریح کرد: در کشور ورزشگاه‌های بسیار زیادی داریم. در حال حاضر ۲۸ هزار مکان ورزشی در کشور داریم. در اکثر استان‌ها از جمله فارس، خوزستان و خراسان رضوی نیز استادیوم‌های بسیار خوبی داریم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا این استادیوم‌ها قابلیت برگزاری مسابقات رده بالا را دارد و استاندارد است؟ تاکید کرد: بله، می‌شود. چرا نشود؟ این ورزشگاه‌ها در تیپ‌های ۱۰ هزار نفره، ۱۵ هزارنفره تا ۶۰ هزارنفره ساخته شده‌است. ورزشگاه غدیر اهواز و نقش جهان اصفهان از جمله این ورزشگاه‌های خوب است. عده‌ای دوست دارند بگویند در زمان پهلوی بهترین کارها برای ساخت مجموعه ورزشی انجام شده و بعد از انقلاب کاری انجام نشده است؛ در حالی که پس از پیروزی انقلاب مکان‌های ورزشی بسیاری ساخته شده است.

وی در واکنش به این نکته که پایتخت شرایط مساعدی برای برگزاری مسابقات ندارد؛ خاطرنشان کرد: در تهران هم مکان‌های ورزشی بسیاری وجود دارد. اما مجموعه ورزشی آزادی جایگاه دیگری دارد. البته سن این مجموعه بالا رفته است و به‌طور دائم نیاز به رسیدگی دارد. سکوها باید ترمیم و کابل‌های برق باید تعویض شود که این اقدام در حال انجام است. بیش از نیم قرن از عمر این مجموعه ورزشی می‌گذرد و نیاز به نگهداری دارد. گرچه نمی‌خواهم همکاران قبلی را زیر سوال ببرم اما به نظر می‌رسد در بعضی دوره‌ها به‌روزرسانی این استادیوم به درستی یا به‌موقع صورت نگرفته است. در بازدیدی که از استادیوم داشتم دستور دادم تابلوها، پروژکتورها و موارد دیگری تعویض شود همچنین خواهش کردم دست‌اندرکاران به زیباسازی این مجموعه رسیدگی کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که با توجه به این هزینه‌ها بهتر نیست به سراغ ساخت یک مجموعه ورزشی جدید برویم؟ اظهار کرد: حتماً به فکر ساخت یک مجموعه ورزشی یا استادیوم برای تهران هستیم. در خود استادیوم آزادی یک سالن ۴۰ هزارنفره برای بانوان در دست ساخت است اما متأسفانه روند ساخت آن متوقف مانده است. ساخت این استادیوم در دوره اول دولت احمدی‌نژاد آغاز شد و تقریباً ۴۰ درصد آن پیش رفته است؛ باید باقی‌مانده این مجموعه نیز ساخته شود. با همه این‌ها به‌طور قطع به فکر ساخت یک مجموعه ورزشی جدید هستیم.

منبع: فارس

کد خبر 655828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.