فعالیت ۵۵ راهبر آموزشی تربیتی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: ۵۵ راهبر آموزشی تربیتی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در کلاس‌های چندپایه و عشایری استان مشغول به فعالیت هستند.

علیرضا سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت راهبران آموزشی در استان اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون از ۳۱۶۱ کلاس درس، حدود هفت هزار بازدید توسط راهبران آموزشی انجام شده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر تأکید بر توسعه عدالت آموزشی در مدارس مناطق روستایی و محروم، افزود: ۵۵ راهبر آموزشی تربیتی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در کلاس‌های چندپایه و عشایری در ۳۴ منطقه و ناحیه استان، مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: هدایت، راهبری و نظارت مستمر بر فرایندهای آموزشی و پرورشی از طریق بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش‌های مناسب و سرلوحه قراردادن اسناد تحولی و اهداف دوره با تمرکز بر فعالیت مدارس، مدیران، معلمان و سایر کارکنان برای دستیابی به تعالی مدیریت آموزشگاهی و رشد و بالندگی حرفه‌ای کارکنان در جهت تسهیل تحقق اهداف آموزشی و پرورشی، ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های راهبران آموزشی تربیتی در سطح مناطق محروم، روستایی و عشایری استان است.

وی گفت: راهبران آموزشی تربیتی با وسایل شخصی و با عبور از مسیرهای دشوار و صعب‌العبور، اقدام به نظارت آموزشی و پرورشی و در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات تلاش می‌کنند. در سال تحصیلی جاری، به منظور توانمندسازی راهبران آموزشی تربیتی استان، کارگاه‌های آموزشی متعدد با حضور اساتید مجرب در حوزه‌های موضوعی مختلف برگزار شد و راهبران آموزشی تربیتی هر منطقه، کارگاه‌های متناظر را در سطح منطقه و ناحیه خود برای معلمان تحت پوشش برگزار کرده‌اند.

سلطانی خاطرنشان کرد: نتایج بازدیدهای راهبران آموزشی پس از دریافت در پایان هر ماه توسط اداره آموزش دوره دوم ابتدایی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از شناسایی چالش‌های آموزشی مناطق و نواحی، برنامه‌ریزی به منظور رفع هرچه سریع‌تر چالش‌ها انجام شده است.

کد خبر 655799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.