افزایش ۲۳ درصدی مشارکت در سومین دوره رقابت علمی «کنز»

سومین دوره رقابت علمی کنز با افزایش ۲۳ درصدی شرکت‌کنندگان و ۳۵ درصدی چالش‌های ارائه شده توسط پاویون‌ها به مرحله برگزاری آیین اختتامیه نزدیک می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص)، براساس آمار دبیرخانه سومین دوره رقابت علمی کنز، ۸۷۶ اثر از ۲۳ کشور به دبیرخانه ارسال شده است. از این تعداد به تفکیک، ۱۶۱ اثر در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، ۲۲۶ اثر در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی، ۲۶۰ اثر در حوزه آب، انرژی و محیط زیست، ۷۱ اثر در حوزه برق، الکترونیک و رباتیک، ۱۳۸ اثر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، ۲۰ اثر در حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است.

مقایسه بین آثار دریافت‌شده این دوره و دوره قبل نشان می‌دهد با توجه به دریافت ۶۹۰ اثر در دومین دوره رقابت علمی کنز، تعداد آثار دریافتی در سومین دوره بیش از ۲۳ درصد نسبت به دوره دوم افزایش داشته است. همچنین ۴۴۹ اثر در بخش چالش‌های ارائه شده توسط پاویون‌ها و ۴۲۷ اثر در بخش آزاد دریافت شده که افزایش مشارکت در بخش چالش‌ها را نشان می‌دهد. پاویون‌های مختلف در این دوره از رقابت علمی کنز ۸۵ چالش ارائه دادند که نسبت به دوره قبل افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

با توجه به ظرفیت اثربخشی دانشمندان جوان زیر ۳۰ سال در حل مسائل اجتماع، در این دوره از رقابت، این گروه از مخاطبان در عین رقابت در فرآیند معمول، از مسیری ویژه تحت عنوان آینده‌سازان (Future Stars) برخوردار شدند.

از مجموع شرکت‌کنندگان در این دوره از رقابت علمی کنز ۵۰ درصد دانش‌آموخته مقطع دکتری، ۳۰ درصد کارشناسی ارشد و ۲۰ درصد کارشناسی و پایین‌تر هستند.

گفتنی است، فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز در ۶ حوزه شامل صنایع غذایی و کشاورزی، سلامت و تجهیزات پزشکی، آب، انرژی و محیط زیست، برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی و معدن و صنایع معدنی، آبان ۱۴۰۱ منتشر شد و علاقه‌مندان تا ۲۰ بهمن فرصت داشتند آثار خود را از طریق وبگاه رقابت به نشانیwww.kans.mstfdn.org ارسال کنند.

دانشمندان جوان آثار خود را در قالب ویدئوهای سه تا پنج دقیقه‌ای به دبیرخانه رقابت ارسال می‌کنند و آثار در سه مرحله غربالگری، ارزیابی و داوری بررسی می‌شود.

آئین پایانی سومین دوره رقابت علمی کنز، همزمان با آخرین روز دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس جمعه _بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه_ در پارک فناوری پردیس برگزار و از منتخبان این دوره تقدیر می‌شود.

کد خبر 655749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.