همکاری قرقیزستان و فنلاند در بازیافت ضایعات معدن کومتار

یک شرکت فنلاندی، ضایعات معدن «کومتار» قرقیزستان را بازیافت و پردازش می‌کند.

به گزارش ایمنا، شرکت فنلاندی « Metso Outotec » ضایعات معدن «کومتار» را پردازش می‌کند. پس از برگزاری مسابقه ویژه‌ای بین شرکت‌هایی از ۲۲ کشور، شرکت « Metso Outotec » انتخاب شد. در نتیجه روش بازیافت زباله شرکت فنلاندی به عنوان بهینه‌ترین روش شناخته شد.

این شرکت با فناوری‌ها و راه‌حل‌هایی مصرف انرژی و آب را با بهبود کارایی فرآیند، بازیافت و استفاده مجدد از باطله‌ها و سایر زباله‌ها کاهش می‌دهد.

به گفته مدیریت شرکت قرقیز در بیست‌وهفتمین بهره‌برداری از این معدن، حدود ۱۵۰ میلیون تن زباله در باطله‌های آن انباشته شده است. فرض می‌شود که تا سال ۲۰۴۰ دولت حدود ۳.۵ میلیارد دلار از پردازش زباله در معدن دریافت خواهد کرد.

ساخت کارخانه فرآوری زباله پس از تهیه مطالعات امکان‌سنجی اقتصادی و فنی آغاز می‌شود. این کارخانه برای پردازش ۱۲ میلیون تن زباله در سال طراحی خواهد شد. این پروژه قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

نماینده کومتار در فوریه ۲۰۲۳ اظهار کرد: قرار است طلا را از باطله معدن این شرکت در طول فرآوری استخراج کند، همچنین گزارش شد که هزینه طلای استخراج شده از باطله‌ها ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: فارس

کد خبر 655739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.