دستاوردهای توسعه ارتباطات در مناطق کم‌برخوردار

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان گفت: با ارتقای سایت تلفن همراه در روستای «پتکنان» شهرستان بندرعباس ۷۷ خانوار و ۲۳۶ نفر جمعیت روستایی از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان، احد قویدل‌فرد با بیان اینکه توسعه ارتباطات در روستاها باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا می‌شود، اظهار کرد: با ارتقای سایت تلفن همراه از نسل دوم به نسل سوم و چهارم، دسترسی ۷۷ خانوار و با احداث یک سایت تلفن همراه نسل چهارم هفتصد و ۲۱ نفر از جمعیت روستانشین استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد.

وی افزود: این پروژه از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) اجرا و با احداث یک سایت نسل چهارم روستاهای آوین سفلی و علیا جمعاً با ۸۶ خانوار و جمعیتی معادل دویست و ۹۴ نفر جمعیت و مهدی‌آباد از توابع شهرستان فین با یکصد و ۲۱ خانوار و جمعیتی معادل چهارصد و ۲۷ نفر، همچنین با ارتقای سایت تلفن همراه در روستای پتکنان شهرستان بندرعباس ۷۷ خانوار و ۲۳۶ نفر جمعیت روستایی از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان اضافه کرد: اعتبار پروژه مذکور با مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) تأمین شده است.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف از قبیل آموزش، سلامت، کشاورزی، گردشگری، توانمندسازی زنان و قشر کم‌درآمد در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته، ازجمله دستاوردهای توسعه ارتباطات در این مناطق خواهد بود.

کد خبر 655733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.