بخشنامه‌ ارتقای بهره‌وری در صنعت آب و برق ابلاغ شد

وزیر نیرو بخشنامه‌ ارتقای بهره‌وری در صنعت آب و برق را ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی‌اکبر محرابیان در بخشنامه‌ای به شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره تأثیر بهره‌وری بر اقتصاد و لزوم توجه به بهره‌وری آب و انرژی، همچنین تأکیدات رئیس‌جمهور درباره افزایش بهره‌وری به‌منظور تحقق اهداف رشد اقتصادی، رویکردها و تکالیف مهمی را برای ارتقای بهره‌وری در سطح صنعت آب و برق ابلاغ کرد.

علی‌اکبر محرابیان در این بخشنامه، ضمن تاکید بر قرار گرفتن موضوع بهره‌وری در دستور کار جلسات هیئت‌مدیره شرکت‌ها، موضوعاتی همچون تدوین سند و برنامه‌های ارتقای بهره‌وری، نظارت بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی و توجه ویژه به مدیریت درآمدها، هزینه‌ها و کاهش بهای تمام‌شده کالا و خدمات آب و برق را امری مهم مطرح کرد.

اهتمام به تبیین و ترویج الگوی بهینه مصرف آب و برق، بهینه‌سازی تأسیسات، شبکه‌ها و تجهیزات و جلوگیری از اتلاف منابع از دیگر مواردی است که در این بخشنامه مورد تاکید قرار گرفته است؛ درعین‌حال شناسایی مسائل فرابخشی اولویت‌دار و مهم بهره‌وری برای انعکاس و پیگیری آن‌ها از نهادهای ذیربط از دیگر مفاد این ابلاغیه است.

از دیگر محورهای این بخشنامه، توجه جدی به ارتقای بهره‌وری منابع انسانی و فرایندها و سازوکارهای اداری و سازمانی است، ضمن اینکه استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اساتید خبره و جهت‌دهی به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای بهره‌وری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر نیرو در انتهای این بخشنامه، معاون سرمایه‌انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو را مسئول نظارت بر حسن اجرای موارد ابلاغی و ارائه گزارش‌های دوره‌ای تعیین کرده است.

کد خبر 655709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.