۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
با حملات پانیک چه کنیم؟ 

یک نوروفیزیولوژیست گفت: تغییرات در سبک زندگی، انجام ورزش‌های منظم و تمریناتی همچون مدیتیشن و یوگا، همچنین اجتناب از استعمال سیگار و مصرف بیش از حد شکر و کافئین می‌تواند به درمان حملات پانیک کمک کند.

‌میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره حملات پانیک (وحشت‌زدگی) و تعداد دفعات تکرار این حملات در افراد اظهار کرد: پانیک را به عنوان یکی از اختلالات جدی اضطرابی می‌شناسیم که ممکن است در برخی افراد ماهانه دو مرتبه و در برخی دیگر تا چندین مرتبه در هفته مشاهده شود.

وی درباره مدت زمانی که حملات پانیک به طول می‌انجامد، افزود: به طور معمول حملات پانیک بین پنج تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و در برخی افراد ممکن است تا یک ساعت ادامه‌دار باشد.

این نوروفیزیولوژیست تصریح کرد: مواردی وجود دارد که می‌تواند به فرد کمک کند تا حملات پانیک را به راحتی پشت سر گذارد که از جمله این موارد، کشیدن نفس‌های عمیق، منظم و آهسته است که کمک می‌کند این حملات رفع شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حملات پانیک به‌طور دائمی رخ می‌دهد؟، اضافه کرد: لازم است افرادی که دچار حملات پانیک می‌شوند به خود یادآوری کنند که این مسئله موقتی است و رفع خواهد شد و تهدیدکننده زندگی فرد نیست، همچنین بدون اینکه عارضه‌ای به‌جا بگذارد عبور خواهد کرد و تمام خواهد شد.

صفری با تاکید بر اینکه داشتن آرامش بر کنترل و درمان حملات پانیک بسیار مؤثر است، گفت: به تصاویر ذهنی مثبت که آرامش‌بخش هستند، فکر کنید. اگر این موارد را یادآوری کنید، راحت‌تر از حملات پانیک عبور خواهید کرد.

وی با اشاره به درمان حملات پانیک افزود: درمان کلی این نوع حملات، چهار دسته داروهای ضد اضطرابی، افسردگی و داروهای ssri و برخی داروهای ضد صرع با تجویز پزشک متخصص است.

این نوروفیزیولوژیست با بیان اینکه اصلاح سبک زندگی افراد در درمان حملات ماتیک بسیار مؤثر است و باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تغییر در سبک زندگی، انجام ورزش‌های منظم و تمریناتی همچون مدیتیشن، یوگا و ماساژ، همچنین اجتناب از استعمال سیگار و مصرف بیش از حد شکر و کافئین می‌تواند به درمان حملات پانیک کمک کند.

کد خبر 655686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.