به جای «ساعت تابستانی» میزان فعالیت سازمان‌ها کاهش یابد

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: اگر میزان ساعات‌ کاری را کاهش دهیم، نه تنها از ایجاد اختلال در ساعت فیزیکی بدن کارمندان جلوگیری می‌شود، بلکه مانند ساعت تابستانی روان کارکنان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مزایا و معایب طرح ساعت تابستانی و اقدامات لازم برای بهبود مشکلات انرژی، اظهار کرد: به اعتقاد برخی از افراد، لغو طرح ساعت تابستانی تبعات ناگواری به همراه دارد.

وی افزود: درواقع برخی از افراد معتقدند که با حذف طرح ساعت تابستانی، در فصل تابستان مجبور به قطع کردن برق خواهیم شد که این مسئله مشکلات بسیاری به همراه دارد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: درواقع با توجه به میزان گرمای هوا در برخی از مناطق کشور قطعاً نمی‌توان در اوج تابستان، برق یک منطقه را قطع کرد، زیرا در مناطق جنوبی مردم قادر به تحمل گرما نخواهند بود و به برق نیاز دارند.

وی تاکید کرد: با این حال طرح ساعت تابستانی مزایا و معایب ویژه‌ای دارد و بهتر است طرح دیگری برای مدیریت انرژی در نظر بگیریم.

صفریان در رابطه با تأثیر تغییر ساعت کاری بر مدیریت انرژی گفت: در شرایط کنونی بهتر است که به جای ساعت تابستانی، میزان فعالیت سازمان‌ها و ادارات را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: درواقع اگر میزان ساعت‌کاری را کاهش دهیم، نه تنها از ایجاد اختلال در ساعت فیزیکی بدن کارمندان جلوگیری می‌شود، بلکه مانند ساعت تابستانی روان کارکنان تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 655635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.