هیچ اقدام غیرقانونی درباره اراضی دانشگاه لرستان انجام نشده است

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان لرستان گفت: در خصوص اراضی مازاد دانشگاه لرستان ما کاری که انجام می‌دهیم قانونی است و هیچ کار غیر قانونی انجام نشده است البته حریم دانشگاه را رعایت خواهیم کرد که در این راستا تفاهم نامه‌ای بین راه و شهرسازی و وزارت علوم امضا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید کرم‌الهی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: دراین راستا پاییز ۱۴۰۱ با مشاور قرارداد بسته شده و این طرح و درحال انجام مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه امکان‌سنجی شهر جدید درحال انجام است، افزود: طبق ضوابط فنی و پارامترهای شهرسازی شهر یا شهرک جدیدی در خرم‌آباد خواهیم داشت که اگر اراضی ارتش، سراب یاس، هدف‌گاه و شهر جدید به نتیجه برسد میلی نداریم که به زمین‌های دانشگاه لرستان ورود کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به برخی انتقادها از واگذاری اراضی مازاد دانشگاه برای اجرای طرح نهضت ملی، گفت: فصل‌الخطاب همه ما قانون است اینکه چه دانشگاهی چه مقدار زمین نیاز دارد را قانون تعیین کرده است.

کرم‌الهی اظهار کرد: در قانون جدید جهش مسکن مصوب ۲۶/۶/۱۴۰۰ ماده ۱۰ و ۱۲ ابلاغ شده همه دستگاه‌های دولتی که اراضی دولتی مازاد در اختیار دارند موظفند این زمین‌ها را به ادارات کل راه و شهرسازی منتقل کنند تا در نهضت ملی مسکن از آن استفاده شود. متأسفانه در این زمینه هیچ دستگاهی هیچ‌گونه همکاری با مسکن و شهرسازی نداشته است.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۱۲ نیز درخصوص همه دستگاه‌های دولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی که از دولت در گذشته زمین گرفته‌اند و طبق مفاد قرارداد تاکنون ساخته نشده است؛ وزرات راه و شهرسازی موظف است ظرف یکسال نسبت به باز پس‌گیری این اراضی اقدام کند و در ذیل این قانون آمده است که متخلفین به این حکم به انفصال از خدمات دولتی محکوم خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان اظهار کرد: در خصوص اراضی مازاد دانشگاه لرستان ما کاری که انجام می‌دهیم قانونی است و هیچ کار غیر قانونی انجام نشده است البته حریم دانشگاه را رعایت خواهیم کرد که در این راستا تفاهم نامه‌ای بین راه و شهرسازی و وزارت علوم امضا شده است.

کد خبر 655566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.