اهمیت توجه به راه‌اندازی پژوهش‌سراها و مرکز نوآوری دانش‌آموزی در اصفهان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزانی که در استان ایده‌هایی را برای فضای کسب‌وکار و ساخت وسایل مختلف می‌توانند این ایده‌ها در مرکز نوآوری و کارآفرینی آموزش و پرورش اصفهان طرح و مورد بررسی قرار دهند.

سید احمدرضا بنی‌لوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مرکز نوآوری و کارآفرینی آموزش و پرورش اصفهان، اظهار کرد: در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد مرکزی برای پرداختن به نوآوری و فرهنگ کارآفرینی احساس شده بود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال گذشته به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، افزود: دانش‌بنیان به معنای نوآوری است، در آموزش و پرورش استان برای اجرای شعار سال از مرکز نوآوری و کارآفرینی بهره گرفتیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در بسیاری از مدارس استان به ویژه در هنرستان‌ها به موضوع نوآوری مانند برگزاری جشنواره خوارزمی پرداخته می‌شد، اما مرکزی را نیاز داشتیم تا به‌صورت تخصصی به نوآوری دانش‌آموزان بپردازد، بنابراین کد پژوهش‌سرا را برای این مرکز دریافت کردیم، لازم است بدانیم این موضوع برای اولین‌بار در کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه به دنبال دریافت کد پژوهش‌سرا برای مرکز نوآوری و کارآفرینی به این مرکز مدیر و نیرو تعلق گرفت، گفت: در مرحله اول این مرکز طی جلساتی با رؤسای ادارات و مدیران مدارس این مرکز معرفی شد.

بنی‌لوحی با اشاره به نیاز ایجاد فرهنگ کارآفرینی، اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در استان ایده‌هایی را برای فضای کسب‌وکار، ساخت وسایل مختلف می‌توانند این ایده‌ها در این مرکز طرح و مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: یکی از اهداف این مرکز پرداختن به ارتباط دانش‌آموزان با مرکز علمی و فناوری ریاست جمهوری یا بنیاد نخبگان نیاز به عنوان یک واسطه است و در مکاتبه‌ای با نواحی و مناطق استان عنوان شده که برای حمایت از ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان این مرکز آماده به ارائه خدمت است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: طرح‌های ارائه شده در این مرکز بررسی می‌شود و در صورت تأیید، حمایت‌های لازم برای اجرا شدن طرح ارائه شده صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در درازمدت و تا حدود دو سال آینده انتظار می‌رود طرح‌های بسیار خوبی ارائه شود، گفت: در حال تلاش هستیم تا تجهیزات مورد نیاز این مرکز را فراهم کنیم تا مرکز نوآوری و کارآفرینی از تجهیزات روز استفاده کند.

بنی‌لوحی خاطرنشان کرد: پژوهش‌سراها و مرکز نوآوری و کارآفرینی پس از پایان سال تحصیلی و در تابستان هم فعال است و در تلاشیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود از توانمندی معلمان برای پویایی مرکز استفاده کنیم.

کد خبر 655554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.