عبور شاخص کل از مرز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

بورس اوراق بهادار تهران امروز عدد دو میلیون و ۳۰۰ واحد را هم رد کرد اما به اعتقاد کارشناسان، ممکن است این صعود به مدت طولانی ادامه نداشته باشد و تا چند روز آینده شاهد اصلاح بازار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس اوراق بهادار تهران امروز عدد دو میلیون و ۳۰۰ واحد را هم رد کرد اما به اعتقاد کارشناسان، ممکن است این صعود به مدت طولانی ادامه نداشته باشد و تا چند روز آینده شاهد اصلاح بازار باشیم، چراکه در معاملات امروز نیز میزان فروش حقوقی‌ها در سهام بزرگ بیشتر از خرید آن‌ها بوده است. امروز شاخص کل با رشد ۳۶ هزار و ۱۴۷و احدی به عدد دو میلیون و ۳۲۵ هزار و ۴۳۴ رسیده است؛ نمادهای وغدیر، وبملت، میدکو و شستا بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

پرتقاضاترین نماد عرضه اولیه افران بود، شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱۶ هزار و چهار واحدی روی عدد ۷۵۶ هزار و ۶۶۴ قرار گرفت. ارزش معاملات در محدوده ۱۶ هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از یک میلیون معامله و خریدوفروش بیش از ۲۴ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۶۱۱ هزار میلیارد تومان رقم خورد.

بازار فرابورس نیز با رشد ۳۵۶و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۹ هزار و ۳۰۸ تثبیت کرد. در این بازار نمادهای فجهان، شاوان و شرانل بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۶۴۹ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۵۴ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۱۰ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۵۶۸ هزار معامله به ارزش ۴۸ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان معامله کردند.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۲۴ میلیارد ۱۶۴ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۱۰ میلیارد ۱۹۵ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۱۶ هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۴۸ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: خودرو، خساپا، دارایکم

بیشترین حجم معامله: شستا، خساپا، خودرو

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: آسیا، ثشاهد، فرآور

بیشترین کاهش قیمت: بنیرو، غمهرا، اتکام

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۹۸ ۱۰۰
فرابورس ۲۳۵ ۸۹

نمودار شاخص بورس طی ۳ ماه گذشته

عبور شاخص کل از مرز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

عبور شاخص کل از مرز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

طبق این جدول که اطلاعات تجمیعی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، صندوق در سهام بیشترین بازده ماهانه را داشته که معادل ۲۰ درصد بوده است.

نقشه بازار

عبور شاخص کل از مرز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

کد خبر 655513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.