رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های بهاری دنیا

رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های بهاری به منظور استقبال از فصل بهار و نو شدن طبیعت در کشورهای جهان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از کشورهای جهان فرا رسیدن فصل بهار را با آداب‌ورسوم خاصی که از نسل‌های قبل به نسل‌های بعدی منتقل شده است، جشن می‌گیرند. این جشنواره‌ها، فرصتی استثنایی برای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، کشف آداب و رسوم و سنت‌های قدیمی کشورهای دنیا و تعامل با مردم محلی آن‌ها است. برای استقبال از فصل بهار، شیوه‌های مختلف شادی و بیان احساسات از برگزاری جشن‌های مذهبی گرفته تا فستیوال‌های فرهنگی وجود دارد. قدمت بعضی از این جشنواره‌ها به اسطوره‌های باستانی بازمی گردد و بعضی دیگر دیگر جدیدتر هستند، اما همگی در یک موضوع متحد توافق دارند و آن نوید نو شدن طبیعت است. در ادامه به معرفی رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های بهاری در گوشه و کنار جهان می‌پردازیم:

جشنواره رنگ، هندوستان

یکی از شناخته‌شده‌ترین جشن‌های بهاری در هندوستان، فستیوال رنگ (Holi Festival) نام دارد که به آن "جشن رنگ‌ها" یا "جشن عشق" نیز می‌گویند. صرف نظر از موقعیت اجتماعی یا مذهبی، افراد با هر سن و پیشینه‌ای در این مراسم شرکت می‌کنند. آتش‌بازی بزرگ که شب قبل از جشن اصلی روشن می‌شود، نشان‌دهنده پیروزی خیر بر شر است. روز بعد مردم گرد هم می‌آیند تا جشن را آغاز و با پودرهای رنگی و آب، بازی کنند. سپس آن‌ها غذای ویژه جشن را میل می‌کنند و زمانی را برای کنار گذاشتن اختلافات و بخشش کینه‌ها اختصاص می‌دهند. در این مراسم، خانواده‌ها و دوستان گرد هم جمع می‌شوند تا از این جشن شاد لذت ببرند، یکدیگر را در آب خیس کنند و خاطراتی ماندگار بسازند. جشنواره رنگ هندوستان، هر سال در ماه فوریه یا مارس برگزار می‌شود.

رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های بهاری دنیا

جشنواره شکوفه‌های گیلاس، ژاپن

فستیوال شکوفه‌های گیلاس که هانامی (Hanami) نیز نامیده می‌شود، یک جشن بهاری است که در آن شکوفایی درختان گیلاس گرامی داشته می‌شود. مردم ژاپن در فصل زیبای بهار گرد هم می‌آیند تا گل‌های صورتی و سفید خیره‌کننده درخت گیلاس را تحسین کنند. این جشنواره معمولاً اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل و زمان شکوفه دادن درخت گیلاس برگزار می‌شود. در این مراسم مردم در پارک‌ها با آوردن غذاهای سنتی ژاپنی دور هم جمع می‌شوند و از شکوفه‌های درختان گیلاس قدردانی می‌کنند.در واقع هانامی به عنوان نماد ارزشمند دانستن زیبایی لحظه حال و ماهیت گذران زندگی در نظر گرفته می‌شود. هدف از برگزاری این جشن، درون‌نگری، قدردانی، جشن گرفتن و توجه به زیبایی‌های طبیعت است.

رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های بهاری دنیا

جشنواره آب‌پاشی سونگکران، تایلند

در کشور تایلند از ۱۳ تا ۱۵ آوریل، فستیوال سونگکران (Songkran) که یک جشنواره سنتی است، برگزار می‌شود. از این مراسم به عنوان "جشن آب" نیز یاد می‌شود که هدف از آن شستن وقایع سال قبل و شروع دوباره زندگی است. در طول این جشن مردم روی یکدیگر آب می‌پاشند و آئین‌های مذهبی سنتی نیز در طول این جشنواره انجام می‌شود. جشنواره آب‌پاشی سونگکران با برگزاری برنامه‌های هیجان‌انگیز، مسابقات ویژه و نمایشگاه‌های خیابانی، بهترین زمان برای حضور و بازدید از کشور تایلند است.

رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های بهاری دنیا

جشنواره گل‌ها، کلمبیا

فستیوال سالانه" Fiesta de las Flores" که به عنوان جشنواره گل‌ها نیز شناخته می‌شود در مدلین کلمبیا برگزار می‌شود. اولین جشنواره گل‌های کلمبیا در سال ۱۹۵۷ برگزار شد. در این زمان گروهی از پرورش‌دهندگان گل تصمیم گرفتند محصولات خود را به نمایش بگذارند. این جشنواره اکنون یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های فرهنگی کلمبیا محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. در فستیوال سالانه گل‌ها که معمولاً در ماه اوت برگزار می‌شود، مراسم مختلفی مانند رژه گل‌ها انجام می‌شود که در آن مردم محلی با گل آرایی‌های عظیم در خیابان‌ها رژه می‌روند. موسیقی زنده، نمایشگاه‌های هنری و انواع فعالیت‌های فرهنگی دیگر نیز از بخش‌های دیگر این جشنواره است.

رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های بهاری دنیا

فستیوال سمانا سانتا، اسپانیا

هفته مقدس که در اسپانیا با نام Semana Santa نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین تعطیلات مذهبی این کشور است. این مراسم یک هفته قبل از یکشنبه عید پاک برگزار می‌شود و با شور و اشتیاق در سراسر کشور همراه است. بسیاری از اسپانیایی‌ها از Semana Santa به عنوان زمان توبه و دعا یاد می‌کنند. این جشنواره که با آئین‌های مذهبی ویژه برگزار می‌شود، سنت‌های فرهنگی و مذهبی منحصربه‌فرد مردم اسپانیا را به تصویر می‌کشد و گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.

رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های بهاری دنیا

جشنواره گل‌های لاله در کانادا

فستیوال سالانه گل‌های لاله، هر سال در ماه می در کشور کانادا برگزار می‌شود. در این مراسم که شامل پخش موسیقی، خوردن غذا و فعالیت‌های دیگر می‌شود، میلیون‌ها گل لاله خودنمایی می‌کنند. فستیوال لاله‌ها که یک رویداد شناخته شده در کانادا محسوب می‌شود، هر سال گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند که برای جشن گرفتن فصل بهار و دیدن زیبایی گل‌های لاله به کانادا سفر می‌کنند. این جشنواره به مناسبت آغاز فصل بهار و شکوفایی گل‌های زیبای لاله در سراسر کانادا از جمله اتاوا برگزار می‌شود.

رنگارنگ‌ترین جشنواره‌های بهاری دنیا

کد خبر 655502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.