ابتکار دانشگاه کانادایی برای تحقق اهداف صفر انتشار کربن

محققان دانشگاه کنکوردیا در مونترآل کانادا از رویکرد جدید خود برای کمک به مدیران شهرهای سراسر دنیا در تحقق اهداف صفر انتشار کربن خود رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌زودی بسیاری از دانشکده‌های دانشگاه کنکوردیا به آزمایشگاه‌هایی برای اجرای پروژه‌های شهرهای مختلف جهان در زمینه تولید انرژی تجدیدپذیر تبدیل خواهد شد که به دنبال آن، امکان ارائه نوآوری‌های متعدد برای تحقق اهداف صفر انتشار کربن فراهم خواهد آمد. در این راستا، استراتژی‌هایی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط نهادهای مهم شهرهای جهان با شرکای مختلف ارائه خواهد شد که به دنبال آن و ایجاد پیوند میان دو طرف (مدیران شهری و شرکا) و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به‌تدریج سرعت می‌یابد تا در نهایت به صفر برسد.

درواقع محققان دانشگاه کنکوردیا در نظر دارند از طریق افزایش امکان برقراری ارتباط میان مدیران مختلف، پیاده‌سازی پروژه‌های سبز و کمک به توسعه استراتژی‌هایی در راستای کاهش مصرف انرژی، بهینه‌سازی سیستم‌های گرمایشی شهری و تشویق شهرنشینان به تغییر الگوهای رفتاری خود در زمینه آلوده‌سازی هوا و محیط به تحقق اهداف صفر انتشار کربن قبل از سال ۲۰۴۰ بپردازند.

ابتکار دانشگاه کانادایی برای تحقق اهداف صفر انتشار کربن

شهرهای پایدار

دانشگاه کنکوردیا که به خاطر اعمال اقدامات اثربخش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی توانسته است جایگاه بیستم مراکز آموزشی جهان را از آن خود کند و به رتبه پنجم آموزشگاه‌های دنیا برای اجرای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد دست یابد، از شایستگی کافی برای پیاده‌سازی پروژه جدید با هدف کمک به مدیران سراسر جهان برای تحقق اهداف پایدار خود برخوردار است. محققان این دانشگاه همواره تلاش کرده‌اند نوآوری‌هایی برای ایجاد شهرهای هوشمند نسل بعد و توسعه سازه‌هایی با بالاترین نرخ کارآمدی انرژی ارائه دهند، ضمن این‌که طرح استراتژی‌های اثربخش برای تولید انرژی تجدیدپذیر، حمل‌ونقل پایدار، ذخیره انرژی، به‌کارگیری هوش مصنوعی در شهرها و افزایش امنیت سایبری تنها چند نمونه از دستاوردهای مهم آن‌ها به‌شمار می‌رود. مدیران دانشگاه کنکوردیا نیز ادعا کرده‌اند که در آینده نزدیک از تمام نقاط قوت محققان خود برای توسعه مشارکت با معماران پرآوازه بین‌المللی بهره خواهند گرفت تا بعضی از دانشکده‌های خود را به آزمایشگاه‌هایی برای بررسی اثربخشی ایده‌های مختلف در زمینه کاهش انتشار کربن در شهرها تبدیل کنند.

ابتکار دانشگاه کانادایی برای تحقق اهداف صفر انتشار کربن

کد خبر 655481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.