پیکر شهید "جانی بت اوشانا" در پایتخت تشییع خواهد شد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیکر پاک«جانی بت اوشانا»، سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت ۳۸ سال از شهادت تفحص شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم فروردین‌ماه_ در حاشیه یکصدوچهل‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تبریک فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به تمام ارتشیان و دلیرمردان این نیرو که نماد قدرت، ولایتمداری و میهن‌دوستی هستند، اظهار کرد: در این ایام مبارک مطلع شدیم که پیکر یک شهید آشوری پس از ۳۰ سال تفحص شده و به خاک میهن بازگشته است.

وی افزود: «جانی بت اوشانا»، سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی پیکر این شهید بزرگوار به کشور بازمی‌گردد که پدر، مادر و برادر این شهید از دنیا رفته‌اند.

معدنی‌پور با اشاره به برنامه‌های ارتش به منظور پاسداشت مقام این شهید تصریح کرد: انجام برنامه ویژه آشوریان در کلیسا، یک برنامه وزین نظامی در یکی از پادگان‌های ارتش و تشییع مردمی از محل نماز جمعه به سمت کلیسای حضرت یوسف در خیابان شهید موسوی و شرکت در مراسم تدفین ایشان در آرامستان آشوریان در منطقه اسلامشهر از برنامه‌هایی است که ارتش برای وداع با این شهید والامقام در نظر گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: پیروان ادیان توحیدی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۲۲۱ شهید تقدیم این نظام مقدس کرده‌اند.

کد خبر 655453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شيما IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    3 0
    سلام. خواهشمندم اخبار دقيقتر از زمان و مكان وداع و خاكسپاري اين سرباز سرافراز اعلام كنيد.