حضور مستند تولیدشده دفتر سینمایی شهرداری اصفهان در جشنواره برگزیده آکادمی اسکار

«نمدمالی» مستند تولیدشده دفتر تخصصی سینمایی اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در جشنواره برگزیده آکادمی اسکار راه یافت.

سعید محمدی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سال ۹۵ با مدیریت مصطفی حیدری، کار خود را آغاز کرد. دفترهای تخصصی در شهر، تسهیل‌گر و حامی سینماگران و دانشجویان رشته‌های مرتبط با هنر نمایشی است. برپایی نشست‌ها، کارگاه آموزشی‌ها، دوره‌های آموزشی، پاتوق‌های نقد فیلم و مستندسازی در این دفتر دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی از رسالت‌های دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان، حمایت از تولید و ساخت فیلم‌های مستند است، زیرا معتقدیم که این دفتر می‌تواند در تولیدات و تقویت سینمای مستند اصفهان و معرفی ظرفیت‌های مستندسازی این شهر به کشور نقش مؤثری ایفا کند.

مدیر دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان ادامه داد: حمایت برای ساخت و تولید فیلم توسط دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان به این صورت است که فیلم‌نامه در یک شورای تخصصی که متشکل از صاحب‌نظران حوزه سینما و پویانمایی است، بررسی می‌شود و پس از اینکه در شورا مشخص شد این فیلم استاندارهای لازم و تخصصی را برای ساخت دارد، اقدامات لازم برای حمایت از ساخت فیلم صورت می‌گیرد.

وی گفت: یکی از مستندهایی که توسط این دفتر مورد حمایت قرار گرفت و توانست در بعد ملی و بین‌المللی مطرح شود، مستند کوتاه «نمدمالی» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی احسان امینی است که پس از حضور موفقیت‌آمیزش در جشنواره‌های بین‌المللی به چهل‌وششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نروژ The Norwegian short film festival/kortfilm که تنها جشنواره کوالیفای اسکار کشور نروژ است، راه یافت.

محمدی‌پناه ادامه داد: این مستند به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مستند فستیوال که از تاریخ هفتم تا یازدهم ژوئن (هفدهم تا بیست‌ویکم خردادماه) در گریمستاد نروژ برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت، همچنین فیلم‌های برگزیده جشنواره در بخش مستند و داستانی به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد.

به گزارش ایمنا در خلاصه داستان «نمدمالی» آمده است:

اصغر مختاری از آخرین بازمانده‌های نمدمالی در استان اصفهان است. زیست هر روزه او در کارگاه شخصی‌اش ادامه دادن این شغل خانوادگی است. او امیدوار است کسی یا کسانی برای آموختن این هنر پا پیش بگذارند و مانع انقراض آن در منطقه اصفهان شوند.

عوامل این مستند عبارتند از:

پژوهشگر، طراح و کارگردان:

احسان امینی

تهیه‌کننده:

دفتر تخصصی سینمای اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

مجری طرح: محسن معصومی و مصطفی حیدری

فیلم‌بردار: علی تقدسی

صدابردار: کیوان احمدی

تدوین‌گر: ملیحه حبیبی

ا صلاح رنگ و نور: ایمان صالحی

پخش بین‌المللی فیلم به عهده شرکت وال فیلم با مدیریت کیوان احمدی است

کد خبر 655418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.