پرسپولیس هم به سرنوشت استقلال دچار می‌شود؟

در شرایطی که چیزی تا پایان مهلت‌ بارگذاری مدارک حرفه‌ای باشگاه‌ها در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا باقی‌نمانده است، باشگاه پرسپولیس به‌علت معضل مالکیت شرایط مبهمی دارد و ممکن است مانند استقلال از لیگ‌ قهرمانان آسیا حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخابی‌های پایتخت که هردو زیر نظر وزارت ورزش‌وجوانان قرار دارند، به‌علت مشکل مالکیت، فصل گذشته نتوانستند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند و برای فصل آینده نیز تا این لحظه استقلال، نخستین ایرانی حذف‌شده به‌دلیل پرداخت‌نکردن بدهی میلیاردی‌اش به آندره‌آ استراماچونی لقب گرفته است.

علاوه‌بر استقلال، پرسپولیس هم با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کند و با وجود اینکه مسئله بدهی خود به بوژیدار رادوشوویچ را حل کرده بود با همان دلیل قبلی یعنی مشکل مالکیت در سراشیبی حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است‌. البته با ورود این دو باشگاه به فرابورس و قرار گرفتن آن‌ها تحت نظارت سایر وزارتخانه‌ها گفته می‌شد این معضل برطرف شده است.

با توجه به اینکه تاریخ سی‌ام فروردین‌ماه آخرین مهلت باشگاه‌ها برای بارگذاری مدارکشان روی سامانه AFC برای صدور مجوز حرفه‌ای در آسیا است، باشگاه پرسپولیس تمام مدارک لازم را بارگذاری کرده و حتی با پرداخت قسط دوم رادوشوویچ، بازیکن اسبق این تیم، این دغدغه را هم برطرف کرده است اما از مهم‌ترین مدارک باقی مانده برای آپلود شدن، برطرف‌شدن نواقص ورزشگاه آزادی و مالکیت جداگانه این باشگاه نسبت به استقلال است.

در روزهای گذشته مسئولان باشگاه پرسپولیس در جلسات مختلف پیگیر این موضوع بوده‌اند و حتی روز گذشته در جلسه مدیران استقلال و پرسپولیس به‌همراه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مجلس شورای اسلامی در این‌باره بحث مفصلی انجام شده است. وزارت ورزش‌وجوانان که متولی این موارد است، هنوز مدارک مربوط مالکیت باشگاه پرسپولیس را در اختیار آن‌ها قرار نداده است و مشخص نیست تا ۴۸ ساعت آینده چه سرنوشتی در انتظار این دو باشگاه خواهد بود.

کد خبر 655369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.