پیش‌بینی وزش باد همراه با گردوخاک در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به استقرار جوی نسبتاً پایدار از امروز تا پایان هفته، گفت: به دلیل گرادیان فشاری در سطح زمین، در استان و نیمه شمالی گاهی وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک در مناطق مستعد خواهیم داشت.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا پایان هفته جوی نسبتاً پایدار حاکم است.

وی افزود: به علت عبور ریز موج‌ها و رطوبت مناسب در برخی ساعات، در استان به ویژه در مناطق غربی شاهد افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و همچنین به علت گرادیان فشاری در سطح زمین، در استان و نیمه شمالی گاهی وزش باد نسبتاً شدید خواهیم داشت.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: در برخی ساعات در مناطق شمال و شرق استان، مناطق مستعد با گردو خاک همراه خواهد بود و در روز جمعه _یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ بر ساعت باد افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک، بادرود و چوپانان با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 655290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.