معدوم‌سازی بیش از ۲۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: در گشت‌های مشترک انجام شده با حضور شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان بیش از ۲۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز معدوم‌سازی و با واحدهای متخلف طبق قانون برخورد شد.

عباس کرمی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای طرح بازرسی از بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان لنجان، اظهار کرد: این طرح از یکم اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز و با محورهای نظارت بر بازار و کنترل فرایند توزیع کالاهای اساسی در مراکزی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، مراکز فروش شیرینی و آجیل و رستوران‌ها تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

وی افزود: در قالب این طرح و انجام گشت‌های مشترک، بیش از هزار و ۱۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که در این میان ۲۲ فقره پرونده به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان، نظارت ویژه بر رستوران‌های شهرستان لنجان در دستور کار اتاق اصناف شهرستان لنجان قرار گرفت و با همکاری و حمایت همه جانبه دادستان محترم شهرستان لنجان این طرح به مرحله اجرا رسید.

وی ادامه داد: در گشت‌های مشترک انجام شده با حضور شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان بیش از ۲۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز معدوم‌سازی و با واحدهای متخلف طبق قانون برخورد شد.

کرمی با اشاره به اهمیت تنویر قانون نظام صنفی و جرایم تعزیراتی، اضافه کرد: قاعده «قبح عقاب بلا بیان»، قاعده‌ای عقلی و مبتنی بر پذیرش «حسن و قبح عقلی» است و معنایش آن است که کیفر کردن کسی که اطلاع از دستور و تکلیفی نداشته و بیانی به وی نرسیده، زشت و ناپسند است.

وی عنوان کرد: بنابراین هرگاه در موردی از سوی شارع الزامی نرسد، قاعده قبح عقاب بلابیان، آن الزام را برمی‌دارد، در نتیجه، مواخذه آن نیز برداشته می‌‏شود چراکه در این صورت عقاب آن قبیح است، بر همین اساس، قبل از آنکه شارع و قانون‌گذار، قوانین و تصمیمات خود را به اطلاع مردم برساند، نمی‌تواند به دلیل تخلف از آن کسی را مجازات کند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: اتاق اصناف شهرستان لنجان در راستای آموزش قوانین نظام صنفی در میدان عمل حضور یافت و در بازه زمانی چهار ماهه پایان سال با هدف آموزش و تنویر قانون نظام صنفی و جرایم تعزیراتی دو هزار و ۲۶۷ نفر از متصدیان واحدهای صنفی به صورت چهره به چهره تحت آموزش قرار گرفتند.

کد خبر 655234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.