عضویت معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها در شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌ها ضروری است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان عضویت معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها در شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر را ضروری دانست و گفت: کارگاه‌های آموزشی برای کارکنان شهرداری در سال‌جاری برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود بعضی از کارگاه‌ها در محل دانشگاه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رضایی امروز _یک‌شنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در دیدار با رؤسای بعضی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان همدان، اظهار کرد: شورا و شهرداری همدان در دوره چهارم ارتباط و تعامل خوبی با دانشگاه‌ها داشت؛ در دوره چهارم اساتید دانشگاهی استان در حوزه‌ها و تخصص‌های مختلف با مرکز پژوهش‌ها تعامل و همکاری خوبی داشتند که انتظار می‌رود در دوره ششم نیز این ارتباط ادامه داشته باشد.

وی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های استان در دوره‌های قبل شورا افزود: انتظار می‌رود با توجه به تخصص‌های خوبی که دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف دارند، مدیریت شهری از این ظرفیت‌های خوب استفاده کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: درخواست ما این است که از اساتید دانشگاهی در تخصص‌های مختلف در کارگروه‌های علمی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر حضور داشته باشند و جلسات فصلی با حضور رؤسای دانشگاه‌ها به همراه معاونان خود حول محور موضوعات و مباحث مهم مدیریت شهری برگزار شود.

وی عضویت معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها در شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر را ضروری دانست و افزود: کارگاه‌های آموزشی برای کارکنان شهرداری در سال‌جاری برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود بعضی از کارگاه‌ها در محل دانشگاه برگزار شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اولویت‌هایی در موضوعات شهری داریم که می‌توان آن‌ها را در مقاطع ارشد و دکترا در قالب پایان نامه‌ها بررسی کرد، به همین منظور شورای اسلامی شهر کمک‌های حمایتی برای پایان‌نامه‌های دانشجویان با موضوعات مدیریت شهری لحاظ کرده است.

دانشگاه‌ها بنیه‌های علمی شهر هستند

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید گفت: دانشگاه‌ها بنیه‌های علمی شهر هستند که مدیریت شهری می‌تواند از یافته‌های علمی و اندیشه‌های افراد توانمند در امور مختلف شهری استفاده کند و این مهم با ارتباط بیشتر با دانشگاه‌ها محقق می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مدیریت شهری با مراکز علمی و دانشگاه‌های استان اضافه کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز علمی می‌تواند زمینه برقراری ارتباط بهتر و مؤثرتر شورا و شهرداری با مجموعه‌های علمی را برای توسعه بهتر شهر فراهم کند.

مسگریان در خصوص تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری همدان گفت: در این راستا در بخش‌های مختلف پژوهشی بودجه خوبی لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق بودجه پژوهشی مستلزم ارائه راهکارهای مناسب است و لازم است تفاهم‌نامه همکاری بین شورا و شهرداری با مراکز علمی و دانشگاهی استان منعقد شود.

شهرداری بزرگترین مصرف کننده فناوری است

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه‌‎گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شورای عالی با دانشگاه‌های سراسر کشور در سال ۹۷، اظهار کرد: این تفاهم نامه ظرفیت بسیار مناسبی است که باید از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری بزرگترین مصرف کننده فناوری است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مراکز علمی و دانشگاه‌ها بزرگترین تولیدکننده علم و فناوری هستند، می‌توانند با ارتباطی مستمر، این ظرفیت را پر کنند.

بادامی‌نجات در خصوص اینکه بسیاری از مشکلات پژوهشی و فنی مدیریت شهری را دانشگاه‌ها می‌توانند رفع کنند، تصریح کرد: امیدواریم ثمرات این جلسات به نفع شهر و دانشجویان باشد و در بحث اقتصادی از تحصیل برای کسب‌وکار دانشجویان استفاده شود.

کد خبر 655108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.