آغاز ثبت نام مرحله دوم خودرو از ۱۶ اردیبهشت‌ماه/ فروش اقساطی خودرو از در نیمه دوم سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه فرایند تحویل خودروها از امروز آغاز می‌شود، درباره ثبت‌نام مرحله دوم گفت: از شانزدهم اردیبهشت‌ماه مرحله جدید ثبت‌نام آغاز خواهد شد و مانند مرحله اول به شکل نوبت‌دهی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، «سید رضا فاطمی امین» امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فراخوان تحویل خودرو از روز گذشته، اظهار کرد: از هشت شرکت خودروسازی ۶ شرکت نوبت‌دهی را انجام داده‌اند و از امروز روند تحویل خودرو به ثبت نام کنندگان بر اساس تاریخ تعیین شده آغاز می‌شود و دو شرکت ایران خودرو و بهمن خودرو نیز در روزهای آینده به این روند خواهند پیوست.

آغاز ثبت نام مرحله دوم خودرو از ۱۶ اردیبهشت ماه

وی با بیان اینکه از شانزدهم اردیبهشت ماه مرحله دوم ثبت نام خودرو آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این مرحله نیز بر اساس نوبت‌های تعیین شده خودروها تحویل داده خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار خودرو کاذب شده است، تاکید کرد: فضای تورمی حاکم بر کشور موجب شده تا برخی از شهروندان برای حفظ ارزش پول خود به سراغ خرید خودرو بروند تا از تورم دور بمانند، اما عده‌ای دیگر که به نوعی مانند مافیا عمل می‌کنند، از هفته‌های گذشته به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند و بر وضعیت موجود دامن می‌زنند تا با افزایش قیمت‌ها به اهداف خود برسند.

مجوز واردات خودرو را گرفتیم

فاطمی امین گفت: با توجه به عرضه انجام شده خودروها و افزایش تولیدی که از سال ۱۴۰۱ با ۳۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰ رخ داد، شاهد آرام گرفتن بازار در سال جاری خواهیم بود، زیرا در کنار عرضه خودرو، واردات نیز آغاز شده و با دریافت آخرین مصوبات طی هفته‌های گذشته، آرامش به بازار خودرو باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در نیمه دوم سال فروش قسطی خواهیم داشت که امیدواریم بخشی از متقاضیان که نمی‌توانند خودرو را با پرداخت کل قیمت دریافت کنند، در این مرحله تحت پوشش قرار دهیم.

به گفته وزیر صمت، در حال حاضر زمینه برای بانک‌ها و شرکت‌های لیزینگی آغاز شده تا در نیمه دوم سال به نتیجه برسد.

فاطمی امین با اشاره به اینکه از سال ۹۷ واردات خودرو متوقف بود و بر همین اساس پس راه‌اندازی این روند مجدد زمان می‌برد، گفت: ابتدا قرار بر عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا بود، اما با متوقف این روند به دلایل مختلف، زمانی از دست رفت.

واردات ۱۰۰ هزار خودرو ثبت سفارش شد

وی با بیان اینکه برای واردات خودرو قوانین پیچیده‌ای مانند دریافت قیمت محصول از سوی گمرک از کشور مبدأ را داریم، تصریح کرد: برای واردات خودرو بیش از ۱۳ مرحله طی شد تا بستر واردات برای این کالا آماده شود. در نهایت ۱۳ شرکت، ۱۰۰ هزار خودرو ثبت سفارش کردند.

وزیر صمت تاکید کرد: آخرین مانع در این زمینه مسائل استانداردی و قیمت‌های محاسبه شده از سوی گمرک بود که هفته گذشته مصوب شد و به‌محض ابلاغ، تحویل خودروها انجام می‌شود.

فاطمی امین اظهار کرد: در حال حاضر برخی از خودروهایی وارداتی در گمرک هستند و تعدادی در مسیر حمل و نقل قرار دارند که به نظر می‌رسد در روزها و هفته‌های آتی عرضه خودروهایی که در گمرک وجود دارد آغاز و جریان این مسیر روان شود.

به گفته وی، در مورد عرضه خودرو در بورس هنوز به جمع‌بندی دست نیافته‌ایم.

کد خبر 655058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.