پیشنهاد تشکیل معاونت لجستیک در وزارت راه‌وشهرسازی

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به اهمیت موضوع لجستیک و جایگاه آن درحمل‌ونقل کشور گفت: پیشنهاد تشکیل معاونت لجستیک در وزارت راه‌وشهرسازی به منظور تقویت زیرساخت‌ها مطرح شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، شهریار افندی‌زاده با اشاره به اهمیت موضوع لجستیک و جایگاه آن در حمل‌ونقل کشور، اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل معاونت لجستیک در وزارت راه‌وشهرسازی به منظور تقویت زیرساخت‌ها مطرح شده است.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی در طرح‌های مربوط با ایجاد مراکز لجستیک به دو رویکرد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی انجام شود. در این نشست بر کارشناسی و بررسی طرح‌های ایجاد مراکز لجستیک با توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل، اسناد فرادستی ملی، منطقه‌ای و استانی تاکید شد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رویکرد وزیر راه‌وشهرسازی و دولت سیزدهم رونق و توسعه مراکز لجستیک کشور است، گفت: قرارگرفتن مراکز لجستیک در محدوده مکان‌های جذب و تولید بار بر اهمیت و جذابیت این مراکز می‌افزاید و از جمله نکاتی است که برای انتخاب و جانمایی نقاط پیشنهادی به منظور ایجاد مراکز لجستیک ضرورت دارد.

افندی‌زاده بر توجه به ابعاد اقتصادی در کنار تحلیل تقاضا در انتخاب گزینه بهینه مکان‌یابی مراکز لجستیک و تسهیل سرمایه‌گذاری در این مراکز تاکید کرد.

وی ضمن تأکید بر درنظرگرفتن ظرفیت‌ها و جذابیت‌های نقاط منتخب ایجاد مراکز لجستیک برای جذب سرمایه‌گذار خصوصی، اظهار کرد: اتصال به شبکه‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در انتخاب مکان برای ایجاد مراکز لجستیک مورد توجه قرار گیرد، همچنین باید امکان‌سنجی اجرایی به منظور توسعه این مراکز در نظر گرفته شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: باید ضمن شناسایی موانع و ارائه راهکارها به دنبال جذب سرمایه‌‎گذاری بخش خصوصی رفت و با رونق این مراکز تحولی را در حوزه لجستیک کشور ایجاد کرد. هدفی که در این مسیر دنبال می‌شود، ایجاد نظام جامع لجستیک در کشور در راستای موضوع کلیدی «رشد اقتصادی عدالت محور با رویکرد ارتقا بهره‌وری با تأکید بر قطب‌های منطقه‌ای تولید و تجارت و ترانزیتی» است که بر مبنای سیاست‌های کلیدی برنامه هفتم توسعه کشور تدوین شده است. این مهم باید در کنار توجه به مسائل هوشمند سازی حمل و نقل و نظام زنجیره تأمین قرار گیرد تا بتواند نیازهای کشور را در راستای پیشرفت‌های شکل گرفته در حوزه هوشمند سازی با سرعت و کیفیت بهتری تأمین کند.

افندی‌زاده ضمن اشاره به مأموریت ستاد لجستیک کشور درباره سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی‌های لازم برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات برای راه‌اندازی و توسعه مراکز لجستیک به اهمیت این مراکز در ایجاد شکوفایی اقتصادی در استان‌ها پرداخت و راه اندازی مراکز لجستیک را یکی از سیاست‌های اولویت‌دار وزارت راه‌وشهرسازی برشمرد و بر سرعت بخشیدن به اقدامات و ایجاد زمینه مساعد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

کد خبر 655057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.