ضرورت استفاده از توان جوامع محلی در حفاظت از محیط‌زیست

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: استفاده از توان جوامع محلی در امر حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با همکاری جوامع محلی، مشارکت ذینفعان و برنامه‌ریزی مدون می‌توان به این مهم دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اداری حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پیام نوروزی، برای تلاش در رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، اظهار کرد: توجه به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» توسط کارکنان حفاظت محیط‌زیست استان به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر فصل چرای دام در مراتع استان چهارمحال‌وبختیاری، افزود: کنترل پروانه‌های چرای دامداران و برخورد با دامداران متخلف در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت و به ادارات تابعه شهرستانی نیز تکلیف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری آموزش را در راستای حفاظت از محیط‌زیست امری ضروری دانست و گفت: آموزش دهیاران مشتاق به تفکیک پسماند و اجرای طرح بازیافت زباله به صورت کمپوست در سطح روستاهای استان توسط کارشناسان این اداره‌کل انجام شود.

وی با تاکید بر پیگیری تکمیل مستندات لازم برای اعلام صنایع آلاینده توسط واحدهای تابعه در شهرستان‌ها: خاطرنشان کرد: استفاده از توان جوامع محلی در امر حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با همکاری جوامع محلی، مشارکت ذی‌نفعان و برنامه‌ریزی مدون می‌توان به این مهم دست یافت.

یوسف‌پور گفت: عملکرد بخش‌های مختلف مانند خودرویی، نیرو، امکانات، تجهیزات و بررسی نقاط قوت و ضعف انجام شده است.

وی اضافه کرد: زباله‌های خطرناک به طور معمول یکی از مشخصات قابلیت انفجار، احتراق، خوردگی، واکنش پذیری و سمی را دارا هستند و اغلب تحت عنوان مواد زائد رادیواکتیو، پس مانده‌ای شیمیایی، زائدات قابل اشتعال، زائدات بیولوژیکی و مواد منفجره دسته‌بندی می‌شود و از منابع عمده زائدات بیولوژیکی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقات پزشکی هستند.

به گزارش ایمنا، شورای اداری حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری با حضور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست، معاونان و رؤسای ادارات استانی و شهرستانی برگزار شد و عملکرد بخش‌های مختلف بررسی و برای دستیابی به وضعیت مطلوب در حوزه‌های مختلف محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی صورت گرفت.

کد خبر 655046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.