پیگیری حادثه روستای دانیال سلمان‌شهر در نشست سران قوا

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده رامسر و سلمان شهر گفت: موضوع ماجرای تلخ کشته شدن دو تن از اهالی روستای دانیال سلمان شهر روز گذشته در جلسه سران مطرح شد و رئیس قوه قضائیه این موضوع را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: دیروز در واقعه تلخ و تأسف‌بار در روستای دانیال بخش سلمان‌شهر شهرستان عباس‌آباد، در پی سماجت فرد یا افرادی برای تصاحب اراضی مردم به بهانه وقف، مبتنی بر وقفنامه‌ای مجهول، دو نفر کشته و تعدادی از اهالی روستا زخمی شدند.

سیدشمس‌الدین حسینی با بیان اینکه ریشه مشکل در نابسامانی امور وقف در کشور و سردرگمی محاکم در صدور آرا ضد و نقیض است، افزود: نتیجه آن کشته شدن مردم می‌شود و ما این امر را بارها به بالاترین سطوح کشور اعلام کردیم و متذکر شدیم آنچه دیروز رخ داد قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود.

وی خطاب به رئیس مجلس با بیان اینکه این حادثه دردآور است به مردم اهالی اصیل دانیال و سلمان‌شهر به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: دیروز و امروز از وزیر کشور گرفته تا دیگر مقامات ملی و استانی و رئیس کمیسیون امنیت ملی صحبت کردند و خواستار رسیدگی به این واقعه اسفناک شدند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی نیروی انتظامی، دادستانی و اوقاف نسبت به کشته شدن دو روستایی بی‌گناه شد و گفت: مسئولان باید موضوع را پیگیری کنند و همچنین از تجربه‌های گذشته درس بگیرند و اطلاع‌رسانی در این خصوص دقیق، صحیح و صادقانه باشد، آنچه که مخابره می‌شود، اطلاع‌رسانی صحیحی نیست.

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی پیرو تلاش‌های دیروز رئیس و نایب رئیس کمیسیون به این موضوع ورود کنند تا مبادا تعصبات دستگاهی مانع از این شود که حقیقت کتمان شود، بار دیگر ضمن تسلیت به اهالی اصیل دانیال و خانواده‌های متوفی از مردم به دلیل این سوءتدبیر جانکاه عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم زبان مسئولیت‌پذیر و عذرخواه مسئولان نیز باز شود.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر ضمن تسلیت بابت حادثه تلخ روستای دانیال سلمان‌شهر اظهار کرد: این نکته را عرض می‌کنم که روز گذشته در جلسه سران، رئیس قوه قضائیه در جریان موضوع بودند و پیگیر هستند و به‌شخصه مسئله را در این جلسه مطرح کردم، مردم نیز مطمئن باشند که به طور ویژه این موضوع را پیگیری می‌شود.

قالیباف ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی نیز این موضوع را پیگیری کند تا رسیدگی جدی و دقیقی صورت گیرد.

کد خبر 655026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.