مراجعه ۴۷۰۱ نفر به مراکز اهدای خون خراسان رضوی در شب‌های قدر

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگه‌داری اهداکنندگان استان خراسان رضوی گفت: در مجموع طی شب‌های قدر، ۴۷۰۱ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که ۳۵۶۵ نفر موفق به اهدای خون شدند، بر این اساس ۲۸ درصد رشد در مراجعه و ۲۳.۹۱ درصد رشد در اهدای خون نسبت به این ایام در سال گذشته، رقم خورد.

محمد شریف‌الحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای پاسخ‌گویی شایسته به دارندگان نذر خون در ماه مبارک رمضان و متقاضیان اهدای خون، اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با بسیج کامل امکانات و نیروهای خود در تمام پایگاه‌های اهدای خون استان در لیالی قدر از ساعت ۲۰ تا ۲۴ پذیرای مراجعان بود که این برنامه‌ریزی با استقبال شایسته مردمی همراه شد.

وی افزود: در نخستین شب از لیالی قدر ۹۲۰ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که این عدد نسبت به مراجعان نخستین شب قدر در سال گذشته ۴۳.۹۷ درصد رشد داشته است. از این ۹۲۰ مراجع ۷۱۰ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون شدند که این میزان اهدای خون نیز نسبت به نخستین شب قدر سال گذشته از ۴۲.۲۸ برخوردار است.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان استان خراسان رضوی ادامه داد: در شب احیای بیست‌ویکم ۱۲۲۸ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که این عدد نسبت به شب احیای بیست‌ویکم سال پیش از ۲۰.۸۶ درصد رشد برخوردار بوده است. از ۱۲۲۸ نفر مراجع ۹۳۱ نفر موفق به اهدای خون شدند که اهدای خون نیز در دومین شب از لیالی قدر نسبت به دومین شب قدر سال گذشته ۱۲.۸۴ رشد داشت.

وی تصریح کرد: در سومین شب از لیالی قدر ۱۰۵۵ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که این میزان نسبت به سومین شب قدر سال گذشته از ۱۶.۱۸ درصد رشد برخوردار بود. از ۱۰۵۵ مراجع در این شب ۸۰۰ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون شدند که این میزان اهدای خون نیز نسبت به شب احیای بیست‌وسوم سال پیش از ۱۲.۹۹ درصد رشد برخوردار بود.

شریف‌الحسینی اظهار کرد: در مجموع از نخستین شب قدر تا پایان شب احیای بیست‌وسوم، ۴۷۰۱ نفر مراجع به پایگاه‌های اهدای خون استان در طول پنج شبانه روز مراجعه کردند که ۳۵۶۵ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون شدند و ۲۸ درصد رشد در مراجعه و ۲۳.۹۱ درصد رشد در اهدای خون در طول این مدت نسبت به این ایام و روزهای مشابه در سال گذشته را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به خون و فراورده‌های خونی یک نیاز دائمی است و بیماران و نیازمندان به خون در تمام ایام سال به همراهی مستمر اهداکنندگان نیازمند هستند، به همین دلیل از دارندگان تمام گروه‌های خونی تقاضا داریم در سایر ایام سال نیز به یاری هم‌نوعان خود اقدام کنند.

کد خبر 655021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.