موشک‌های پیشرفته حزب‌الله آماده شلیک به ناوها و منابع گازی اسرائیل

حزب‌الله لبنان موفق شده سلاح‌های پیشرفته‌ای را از ایران وارد کند و اکنون می‌تواند کشتی‌ها و دکل‌های گاز اسرائیل را تهدید ‌کند.

به گزارش ایمنا، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: شبکه صهیونیستی «ایران اینترنشنال»، به نقل از مقامات امنیتی اسرائیل گفته است که یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل در مصاحبه‌ای با «واللا نیوز» خبر داده است "زرادخانه تسلیحات حزب‌الله لبنان شامل موشک‌های ساحلی، می‌تواند کشتی‌ها و دکل‌های گازی اسرائیل را تهدید کند." موضوعی که نشان‌دهنده موفقیت حزب‌الله در انتقال سلاح‌های پیشرفته از ایران و سوریه به لبنان است.

این تهدیدات از سوی حزب‌الله همچنین به چندین فرآیند نگران‌کننده دیگر دامن می‌زند؛ از جمله افشای طرح نظامی مشترک ایران، حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی به منظور هماهنگی اقدامات علیه اسرائیل.

این مقام ارشد امنیتی همچنین گفت: تلاش حزب‌الله با حمایت ایران و سوریه برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته در عرصه دریایی از جدیدترین ارزیابی‌های ارائه شده به یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل است. این مسئله در کنار تلاش آنها برای دستیابی به موشک‌های زمین به هوا به منظور تهدید کشتی‌ها و هواپیماهای موشکی ارتش اسرائیل، نگران‌کننده است.

یکی از اهداف اصلی حزب‌الله، دستیابی به سامانه موشکی «هیخونت» واقع در سوریه است؛ موضوعی که قبلاً از سوی ارتش اسرائیل افشا شده بود اما اکنون منابعی در سیستم دفاعی ادعا می‌کنند تغییرات سیاسی در خاورمیانه و نزدیک شدن ایران و روسیه ممکن است این امکان را فراهم کند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل در یک ماه گذشته مأموریت‌های دریایی خود را در ابعاد مختلف افزایش داده است که از جمله آنها می‌توان به سورتی پروازها با هدف جمع‌آوری فعالیت‌های حزب‌الله در سطح دریا اشاره کرد. این اتفاق در شرایطی است که همچنان نگرانی‌هایی درباره بروز حملات از راه دریا وجود دارد.

وبگاه واللا نیوز نیز پیش از این به نقل از رکن اطلاعات ارتش اسرائیل گزارش داده بود: جمهوری اسلامی پشت پرده تنش‌های امنیتی بین اسرائیل با حماس و سوریه در ماه رمضان جاری است. رکن اطلاعات ارتش اسرائیل در برآوردی که در اختیار دولت قرار داده، هشدار داده است که اسرائیل باید در آینده نزدیک از هرگونه اقدام شدید و غیرمعمول علیه حماس و حزب‌الله خودداری کند تا آتش خشم مذهبی که می‌تواند موجب جنگی تمام‌عیار شود، فروبنشیند.

رکن اطلاعات ارتش اسرائیل اعلام کرده است که به نظر نمی‌رسد تنش‌های کنونی پس از ماه رمضان نیز فروکش کند.

رسانه‌های اسرائیل همچنین با اشاره به تهدیدهای ایران‌، جزئیاتی از برنامه‌های امنیتی تهران را در داخل و خارج اسرائیل منتشر کردند. آمادگی در کشورهای همسایه برای جنگ احتمالی با اسرائیل همچنین کشاندن عملیات به داخل اسرائیل از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 654951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.