لزوم توجه به تربیت فرهنگی و دینی کودکان

امام جمعه منطقه کاشان با اشاره به لزوم توجه به تربیت فرهنگی و دینی کودکان، گفت: مهد کودک‌ها هدف اصلی تربیت در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید سعید حسینی امروز _شنبه بیست‌وششم_ در دیدار با مسئولان انجمن حمایت از کودکان چتر نیلی، اظهار کرد: تربیت فرهنگی و دینی از مهد کودک‌ها شکل گرفته و در جامعه ماندگار می‌شود، مهد کودک‌ها جامعه هدف اصلی تربیتی است، این مراکز بسیار مهم است، زیرا پایه‌ریزی اعتقادی مذهبی جامعه در آن شکل می‌گیرد.

وی آموزش مسائل علمی، دینی، تربیت (اخلاق و سبک زندگی دینی)، را از زمان طفولیت در فرزندان ماندگار دانست و افزود: تربیت هر انسانی از کودکی شکل می‌گیرد، لذا این دوره بسیار مهم است و باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: از مسئولان انجمن حمایت از کودکان چتر نیلی درخواست داریم تا با برگزاری اردوها و تفریح‌های سالم و مشاوره‌های اسلامی به تربیت کودکان زیرمجموعه این انجمن بپردازند، زیرا کودکان با تفریح و بازی‌های خود آموزش بهتری می‌گیرند.

وی اضافه کرد: معاونت اجتماعی، حوزه اقتصادی، بصیرت و انقلابی بودن را در انجمن افزایش دهید تا کودکان در همه ابعاد قوی بزرگ شده و دارای اعتقاداتی راسخ و عظیم شوند.

نوید بابایی، مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان چتر نیلی نیز در این دیدار اظهار کرد: این انجمن با هدف تربیت کودکان هم‌تراز جمهوری اسلامی و ظرفیت‌شناسی و ارتقای استعدادهای کودکان که لازمه تربیت دینی عزت نفس است، فعالیت می‌کند.

وی افزود: تربیت دینی و افزایش عزت نفس کودکان و برگزاری کلاس‌های آموزشی (زبان، خط، فرهنگی، دینی، درک و فهم قرآن) از جمله فعالیت‌های فرهنگی در محلات کم برخوردار است.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان چتر نیلی رویکرد انجمن را در آموزش تیمی برگزیده برای آموزش والدین و مربیان مهد دانست و گفت: این انجمن از دی ماه ۱۴۰۰ در کاشان تأسیس شد و در خصوص آموزش ۲۰۰ کودک از رده سنی شش تا ۱۲ سال فعالیت می‌کند.

کد خبر 654854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.