درک بعضی مسائل برای مربیان قبل از شمسایی سخت بود / لیاقت ما فینال جام‌جهانی است

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران گفت: صددرصد لیاقت رسیدن به فینال جام‌جهانی را داریم اما باید ابزار آن که مهم‌ترینش بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ است،فراهم شود تا بتوانیم خود را به سطح حریفان برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان ساعت ۲۱ روز یکشنبه _بیست‌وهفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ آغاز خواهد شد همچنین مسابقه دوم دو تیم روز سه‌شنبه _بیست‌ونهم فروردین‌ماه_ ساعت ۲۰ در ورزشگاه پاس برگزار خواهد شد.

حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در آستانه این دو بازی در کنفرانس خبری اظهار کرد: چند روزی است که به اردوی تیم ملی آمده‌ام‌. برای دو بازی دوستانه با ازبکستان آماده می‌شویم که تیم خوب و قدرتمندی دارد و در ماه‌های گذشته با بهترین تیم‌های دنیا بازی کرده است. فکر می‌کنم سه هفته قبل با برزیل دیدار داشت‌.

وی افزود: این مسابقه به تیم ما که بسیار جوان شده است بسیار کمک می‌کند زیرا ازبکستان با تیم‌های بزرگ جهان بازی کرده است. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم از تیم ملی فوتسال حمایت کنند. این بازیکنان جوان نیاز دارند با بازی کردن خودشان را نشان بدهند. فشار گذاشتن روی این تیم جوان، کار را سخت می‌کند.

کاپیتان تیم ملی فوتسال درباره شرایطی که در فوتسال اسپانیا دارد، تصریح کرد: شرایط خوب است و تیممان شرایط خوبی دارد. با بنفیکا در جام باشگاه‌های اروپا یک ماه دیگر بازی داریم. امیدوارم در این مسابقه برنده شویم و در فینال بازی کنم تا در نهایت به یکی از آرزوهایم که قهرمانی این مسابقات است برسم. من چهارمی جام باشگاه‌ها و دو مقام سومی این تورنمنت را در رزومه‌ام دارم‌. در لیگ اسپانیا نیز فقط یک امتیاز با بارسلونای صدرنشین فاصله داریم. هفته قبل نیز بازی ما با این تیم چهار بر چهار شد. همیشه در این چند سال تلاش من این بوده نماینده خوب و شایسته‌ای برای فوتسال ایران باشم. امیدوارم بتوانیم با تیم پالما قهرمانی را تجربه کنیم.

طیبی در ادامه با اشاره به تیم ملی در زمان فعلی خاطرنشان کرد: کار کردن با وحید شمسایی هم سخت و هم خوب است؛ سخت به این دلیل که او با هیچ‌کس شوخی ندارد و با وجود دوست‌بودن بیرون از زمین با همه بازیکنان، جدی است و برای وی نظم و انضباط خیلی مهم است. هیچ بازیکنی چه جوان و چه باتجربه نمی‌تواند بگوید اردوی بعدی هستم و باید با تمام وجودش کار کند. از یک بعد دیگر خیلی او را دوست دارم. شمسایی بمب انگیزه است و این افتخار را داشتم که هم در عرصه باشگاهی و ملی کنارش بازی کردم و خیلی چیزها از او یاد گرفتم.

وی افزود: این شرایط برای بازیکنان جوان هم وجود دارد و همه آن‌ها دوست دارند که با شمسایی کار کنند. زیرا خیلی به آن‌ها کمک می‌کند. وقتی یک بازیکن سطح بالا، مربی می‌شود، بازیکن خیلی با او راحت است زیرا درک متقابلی از هم دارند؛ صحبت‌هایی که من با شمسایی می‌کنم شاید درکش برای مربیان قبلی‌ام که بازیکنی در این سطح نبودند تا حدی سخت بود. پتانسیل این را داریم که در جام‌جهانی موفق شویم اما این به یکسری ابزار نیاز دارد.

فوتسالیست باتجربه تیم ملی همچنین خاطرنشان کرد: این صحبت بسیار تکرار شده است اما تیم ما واقعاً جوان است و به هر تورنمنتی می‌رویم، باز هم جوان‌تر می‌شود. این جوانان فقط باید بازی کنند. باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. حتی به جز روزهای فیفا؛ اسپانیا نیز همیشه در فیفادی بازی نمی‌کند. بلکه کمپ دارد و در کشورهای مختلف اردو برگزار می‌کنند. ما هم به اردوهای خارجی و بازی‌های خارج از کشور نیاز داریم تا با برزیل، اسپانیا و پرتغال بازی کنیم.

طیبی درخصوص بازی‌های دوستانه خاطرنشان کرد: برگزاری این بازی‌ها شرایط سخت و امکانات زیادی می‌خواهد اما برای ایران که یکی از قدرت‌های بزرگ فوتسال دنیا است و حرف اول را در آسیا می‌زند، شرایط مقداری آسان‌تر است. از فدراسیون فوتبال درخواست می‌کنم نگاهش به تیم ملی فوتبال ویژه‌تر شود. زیرا سال سختی پیش‌رو داریم.

وی در پایان گفت: جوانان ما باید تجربه کسب کنند و وقتی با تیم‌های بزرگ بازی کنیم، شرایط بهتری پیدا می‌کنیم. صددرصد لیاقت رسیدن به فینال جام‌جهانی را داریم اما باید ابزار آن فراهم شود. مهم‌ترین کار بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ است.

کد خبر 654807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.