انعقاد قرارداد لباس فرم مدرسه با مدیران مجاز نیست

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: عقد قرارداد توسط این اداره یا مدیر مدرسه با تولیدکنندگان لباس فرم، مجاز نیست و باید تنها توسط انجمن اولیا و مربیان مدرسه انجام گیرد.

به گزارش ایمنا، شهرام صانعی درباره شیوه‌نامه اجرایی تهیه لباس فرم دانش‌آموزان، اظهار کرد: این شیوه‌نامه برای تکریم و افزایش رضایت‌مندی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها، همچنین کاهش آسیب‌های احتمالی در طول فرایند تهیه لباس فرم مدرسه آماده و به آموزشگاه‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس شیوه‌نامه، انتخاب نوع و رنگ لباس دانش‌آموزان به عهده شورای مدرسه است، افزود: لباس دانش‌آموزان دختر و پسر باید شرایطی همچون سادگی، زیبایی، تنوع و آراستگی داشته باشد و تناسب آن با فرهنگ و هویت اسلامی‌ایرانی، عرف جامعه و شرایط اقلیمی و سنی دانش‌آموزان نیز رعایت شده باشد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تشکیل کارگروه لباس فرم مدارس در ادارات آموزش و پرورش، تعیین قیمت برای لباس فرم مدرسه از طرف ادارات آموزش و پرورش، الصاق قیمت اعلامی سایر سازمان‌ها و اتحادیه‌های مسئول به بخشنامه لباس فرم و ارسال آن به مدارس و معرفی واحدهای تولیدی به مدارس را از جمله موارد ممنوع در این شیوه‌نامه دانست و گفت: عقد قرارداد توسط اداره آموزش و پرورش یا مدیر مدرسه با تولیدکنندگان لباس فرم نیز مجاز نیست و باید فقط توسط انجمن اولیا و مربیان مدرسه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس برای دسترسی آسان و قیمت منصفانه به انتخاب تولیدکننده لباس توجه کنند، اظهار کرد: واحد تولیدی انتخاب شده باید دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

صانعی با اشاره به لزوم استفاده از پارچه مرغوب ایرانی در دوخت لباس فرم مدارس، افزود: براساس شیوه‌نامه، واحدهای تولیدی موظف به ارائه خدمات پس از فروش و تضمین و تعهد کیفیت لباس حداقل به مدت یک‌سال هستند و سفارش‌ها نیز باید حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۲ تحویل خانواده‌ها شود.

وی رعایت اصل آشکارسازی و شب رنگ بودن را یکی از الزامات تولید لباس فرم مدارس دانست و خاطرنشان کرد: تمام این موارد باید در متن قرارداد انجمن اولیا و مربیان مدرسه با واحد تولیدکننده لباس فرم ذکر شود.

کد خبر 654778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.