رویداد ملی ایده‌شو برگزار می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از برگزاری رویداد ملی ایده‌شو درخصوص حمل‌ونقل دانش‌بنیان و پاک در دو بخش نوآفرین (دانش‌آموزی) و نوآوری (دانشجویی و نخبگان) خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس اظهار کرد: رویداد ملی ایده‌شوی حمل‌ونقل دانش‌بنیان و پاک با هدف استفاده از مشارکت ظرفیت عظیم مردمی و نخبگان برای رفع مسائل مختلف حمل‌ونقل شهری و چالش‌های آن به همت شهرداری اصفهان و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، بنیاد نخبگان و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقه به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی نخستین رویداد و نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان روزهای دوازدهم تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه حمل‌ونقل در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: این رویداد ملی در دو بخش نوآفرین (دانش‌آموزی) و نوآوری (دانشجویی و نخبگان) طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نوآوری، دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را ناظر به بهبود وضعیت شهری، مرتبط با یک یا ترکیبی از محورهای رویداد در مسابقه شرکت دهند، البته هر چقدر ایده‌ها قابلیت اجرا و توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد، امتیاز بالاتری خواهد داشت.

حق‌شناس اظهار کرد: در بخش نوآفرین و دانش‌آموزی رویداد، ایده‌ها باید در فضایی خلاقانه و خیال‌پردازانه پرورش یافته باشد و نیازی نیست در قید و بند محدودیت‌های اجرایی و فناورانه و حتی دانش فعلی بشری باشد.

وی با اشاره به اینکه این ایده‌ها بر آینده حمل‌ونقل شهری ایران ۱۵۰۰ دلالت دارد، گفت: اگر دانش‌آموزی ایده‌ای واقع‌گرایانه برای مسائل امروزی (متناسب با بخش دانشجویی) ارائه کند، ایده او در بین ایده‌های بخش دانشجویی داوری خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: رویداد در این دوره، حول محورهایی مانند مدیریت هوشمند و دانش‌بنیان ترافیک، افزایش مطلوبیت استفاده از حمل‌ونقل عمومی، کاهش نیاز به سفر و خودروی تک سرنشین، توسعه و تجاری‌سازی وسایل نقلیه پاک، کاهش تصادفات درون‌شهری، الگوی مناسب شهرسازی و تأثیر آن بر ترافیک، بهبود فرایندها و محل‌های پارک، رعایت قوانین و بهبود رفتارهای ترافیکی و مشارکت شهروندان و بخش خصوصی در مدیریت ترافیک طراحی شده است.

وی اظهار کرد: مستندات و توضیحات بیشتر و دقیق‌تر هر کدام از این محورها، برای آشنایی بیشتر افراد، در سایت رویداد قابل دسترسی است.

حق‌شناس تصریح کرد: مهلت ارسال ایده‌ها که در دو قالب متن و فیلم سه دقیقه‌ای تعریف شده، تا هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ است و پس از این تاریخ، ایده‌ها داوری می‌شود و از برگزیدگان اولیه، برای حضور در نمایشگاه و ارائه حضوری ایده خود در جمع داوران و حاضران رویداد، دعوت به عمل خواهد آمد.

وی گفت: در هر بخش، سه ایده به عنوان برگزیده نهایی مسابقه، توسط آرای حضار و نظر داوران، انتخاب و به برگزیدگان جوایزی به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال تقدیم خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان یادآور شد: علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد ملی و ثبت ایده‌های خود، می‌توانند به سایت رویداد به نشانی www.goingevent.com مراجعه و ضمن آشنایی بیشتر با محورهای رویداد، ایده‌های خود را ثبت و ارسال کنند.

کد خبر 654764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.