در مراکز درمانی چهارمحال‌وبختیاری از بیماران هزینه‌های نامتعارف دریافت می‌شود

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دریافت هزینه از بیماران خارج از چارچوب و حضور همراهان بیماران در اتاق عمل از مهمترین مشکلات بعضی مراکز بهداشتی و درمانی این استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه بیست‌وششم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سلامت، یکی از عوامل بهره‌وری خانواده‌ها است که به تنهایی دیگر حوزه‌ها را نیز پوشش می‌دهد و با توجه به میزان اهمیت آن باید به مشکلات حوزه بهداشت و درمان به‌صورت ویژه رسیدگی شود.

وی افزود: دریافت هزینه از بیماران، خارج از چارچوب، حضور همراهان بیماران در اتاق عمل، کمبود تعرفه و رعایت نکردن موازین بهداشتی در بعضی مراکز درمانی، کمبود آمبولانس و تجهیزات تخصصی در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان از جمله مهمترین مشکلات مراکز بهداشتی و درمانی چهارمحال‌وبختیاری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری توجه به بیمارستان‌های کاشانی و هاجر را به‌عنوان بزرگترین مراکز درمانی استان ضروری دانست و تصریح کرد: اختصاص امکانات و احداث پارکینگ برای این دو بیمارستان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی شهر هفشجان گفت: اختصاص پزشک متخصص دیالیز به این شهر از درخواست‌های مردمی است.

سلیمانی با تاکید بر تسریع در توسعه و تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) شهر اردل ادامه داد: احداث درمانگاه شبانه‌روزی در لیرابی شهرستان اردل و اختصاص دندانپزشک برای درمانگاه شلیل منطقه میانکوه بسیار ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم توزیع عادلانه اعتبارات در استان برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی همه شهرستان‌ها گفت: راه‌اندازی مرکز فیزیوتراپی دشتک و تکمیل بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام رضا (ع) اردل باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نبود پزشک متخصص در شهرستان اردل خاطرنشان کرد: تکمیل ساختمان جدید ۱۱۵ اردل، شبانه‌روزی شدن درمانگاه بخش میانکوه و محوطه‌سازی درمانگاه شهر دشتک از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.

سلیمانی با بیان اینکه حوزه گردشگری ارزشمند است و با برنامه‌ریزی در این حوزه می‌توان استان را روی ریل توسعه قرار داد، گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مردم برای قبول مسئولیت در آن حوزه انتخاب شدند، از این‌رو باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: شوراهای اسلامی با تشویق سرمایه‌گذاران می‌توانند بخش خصوصی را تقویت کنند، در این راستا حفظ آثار ملموس و آداب و رسوم هر شهر و روستا نیز حائز اهمیت است و انتظار حفاظت از آن را داریم.

وی با اشاره به نقش مؤثر مساجد در تربیت نیروهای انقلابی و پایگاه‌های اعزام بسیجیان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با وجود همراهی جمع بسیاری از خیران، همچنان بیشتر مساجد در استان به‌ویژه مناطق روستایی نیمه‌تمام باقی مانده است، از این‌رو پیشنهاد می‌شود برای اختصاص اعتبار و تکمیل آن‌ها برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

کد خبر 654709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.