مهمترین مطالبات سال گذشته شهروندان بندرانزلی از شورای شهر چه بود؟

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: آسفالت معابر، راه‌اندازی تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست و جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر، مهمترین مطالبات سال گذشته شهروندان بندرانزلی از شورای اسلامی شهر بود.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بسیاری از خیابان‌های شهر بندرانزلی چندین سال آسفالت نشده بود، از این‌رو سال گذشته با وجود بالابودن قیمت مصالح و قیر، آسفالت بسیاری از معابر این شهر توسط شهرداری انجام شد.

وی افزود: در این طرح، نوار ساحلی خیابان پاسداران، خیابان ضلع شرقی بازار ماهی‌فروشان، خیابان‌های نواب، رودکی، پاییز و شهید دوربین، انتهای خیابان میرزا کوچک‌خان تا بانک ملی شعبه بلوار پاسداران، خیابان‌های موج، ساحل و شهید مهدی‌پور، شنبه‌بازار میان پل واحدی تا پل پیل علی‌باغ، محوطه ورزشگاه سیروس قایقران، میدان مالا تا گاز، مسیر دسترسی به کارخانه کمپوست، مقابل ایستگاه جدید تالش، مقابل بازار گیلار و سایر معابر شهری آسفالت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: به‌منظور اجرای این مقدار آسفالت تاکنون حدود ۵۹ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و از محل قیر یارانه‌ای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، هزینه شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست انزلی سال گذشته یکی از مطالبات اصلی شهروندان و اهالی روستای خمیران بود، تصریح کرد: برای تجهیز و تکمیل تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست، سال گذشته مبلغ هفت میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نظر گرفته شد و تجهیزات تصفیه‌خانه با ۹ حوضچه در محل کارخانه کمپوست توسط پیمانکار نصب و دهه فجر سال گذشته افتتاح شد که طبق قرارداد، پیمانکار باید دو سال از آن بهره‌برداری کند و پس از پایان این مدت لازم است بر اساس ضمانت‌نامه و استانداردهای موجود، تصفیه‌خانه را به شهرداری تحویل دهد.

جعفری با بیان اینکه با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه روزانه دو تا سه متر مکعب شیرابه حاصل از فرآیند تخمیر و پردازش زباله‌های این شهرستان تصفیه و برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه شیرابه ۲۵ مترمکعب در روز است و با راه‌اندازی تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست، معضلات زیست‌محیطی و کشاورزی ناشی از شیرابه زباله‌ها در روستای خمیران رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر یکی دیگر از مطالبات شهروندان از شورای اسلامی شهر بود که به دلیل نداشتن پناهگاه، این خواسته آن‌ها سال گذشته عملی نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی ادامه داد: به تازگی زمین مناسب در حاشیه شهر انزلی برای احداث پناهگاه سگ‌های بلاصاحب تأمین شده است و به‌زودی جمع‌آوری و ساماندهی این حیوانات در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حضور و افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب یکی از مشکلات جدی شهرهای استان گیلان به‌ویژه بندرانزلی است، اظهار کرد: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر متولیان بسیاری دارد و شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی و نگهداری این حیوانات نیست، لذا هم‌افزایی و همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه نیاز است.

جعفری تصریح کرد: با توجه به اینکه نگهداری و غذارسانی، تیمار، واکسیناسیون و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب هزینه بسیاری دارد، گاهی مشاهده شده است که برخی افراد در شهرهای همجوار پس از جمع‌آوری این سگ‌ها، آن‌ها را با خودروهای باری حمل و در حاشیه شهر انزلی رهاسازی می‌کنند که این اقدام آن‌ها، یکی از دلایل افزایش جمعیت سگ‌ها در این شهر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی و رفع معضل حضور سگ‌های بلاصاحب در شهرها باید با تشکیل کارگروهی به صورت استانی انجام شود، افزود: لازم است در چند نقطه استان گیلان، پناهگاه مجهزی به‌صورت پایلوت احداث شود و هر ساله برای نگهداری این حیوانات بودجه لازم از شهرداری‌ها و منابع استانی اختصاص یابد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 654667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.