استرس، علت بروز بیشتر تیک‌های عصبی در کودکان

یک نوروفیزیولوژیست گفت: تیک‌های عصبی بنا به دلیل نورولوژی در مغز یا عادت در کودکان ممکن است دیده شود؛ علت به وجود آمدن بیشتر تیک‌های عصبی، استرس است.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره علت به وجود آمدن تیک‌های عصبی در کودکان و راه کنترل و درمان آن، اظهار کرد: تیک‌های عصبی بنا به دلیل نورولوژی در مغز یا عادت کردن ممکن است در کودکان دیده شود.

وی با اشاره به نحوه مقابله و واکنش نشان دادن به بروز تیک‌های عصبی در کودکان، افزود: زمانی که علائم تیک عصبی در کودکان بروز می‌کند، نباید به آن توجه کرد، از کودک درخواست نکنید که تیک خود را متوقف کند یا اینکه به وی بخندید و او را مسخره و نکوهش کنید.

این نوروفیزیولوژیست با بیان اینکه لازم است والدین رفتار صحیحی درباره بروز تیک‌های عصبی در کودکان خود داشته باشند تا زمینه‌ساز ایجاد مشکلات بیشتر و شدت گرفتن تیک‌های عصبی در فرزند خود نشوند، تصریح کرد: نباید ناراحتی خود را در چهره و ظاهر نسبت به بروز تیک عصبی در کودکان نشان داد، زیرا منجربه تشدید تیک عصبی در کودک خواهد شد و استرس کودک را بیشتر می‌کند.

وی درباره لزوم توجه والدین به توانمندی‌های کودکان، اضافه کرد: لازم است والدین بر نقاط قوت و توانمندی کودکان تاکید و در این‌باره صحبت کنند و انتظارات خود را از کودک کم نکنند و به همان دلیلی که به تقویت کودک می‌پرداختند، ادامه دهند.

صفری با اشاره به راهکار مقابله با ایجاد یا کنترل تیک‌های عصبی در کودکان، گفت: لازم است اشتغال ذهنی و بدنی کافی برای کودک فراهم شود، ساعت خواب منظم داشته باشد، آموزش‌های لازم برای داشتن آرامش به کودک داده شود تا بتواند خود را از استرس رها کند، زیرا علت به وجود آمدن بیشتر تیک‌های عصبی استرس است و باید کودکان را از استرس دور نگه داریم تا درگیر بحران‌های عصبی و روحی نشوند.

وی درباره روند درمان دارویی برای کنترل تیک‌های عصبی در کودکان، خاطرنشان کرد: در نهایت با مشورت پزشک متخصص، داروهایی مانند کلونیدین کمک به رفع شدن مشکل تیک عصبی در کودکان خواهد کرد.

کد خبر 654661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.