تلاش لندن برای نصب ۴۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی

مدیران لندن انگلستان از تخصیص بیش از ۳۵ میلیون پوند توسط دولت برای توسعه بین ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار ایستگاه جدید برای شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر شهر تا سال ۲۰۳۰ خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صادق‌خان، شهردار لندن و اعضای شورای شهر مدعی شده‌اند که تا سال ۲۰۳۰، تمام ۳۲ منطقه پایتخت بریتانیا به نقاط شارژ کافی برای خودروهای الکتریکی مجهز خواهد شد که به دنبال آن تسهیل تحقق هدف صفر انتشار کربن فراهم خواهد آمد. در این راستا، تنها ۳۵ میلیون پوند از صندوق سرمایه زیرساخت خودورهای الکتریکی دولت تأمین خواهد شد، ضمن این‌که قرار است سه میلیون پوند نیز به عنوان دستمزد در اختیار کارکنان مسئول نصب این ایستگاه‌ها قرار گیرد.

زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی

در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار ایستگاه شارژ برای خودروهای الکتریکی در سراسر لندن وجود دارد که این تعداد حدود یک‌سوم کل ایستگاه‌های شارژ سراسر بریتانیا را تشکیل می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۹، تعداد این ایستگاه‌ها نسبت به سال قبل از آن، افزایش ۲۰۰ درصدی را تجربه کرد که به دنبال آن، به ازای هر چهار خودروی الکتریکی، یک ایستگاه شارژ در شهر وجود داشت و این در حالی بود که هر ۱۲ خودروی الکتریکی در سراسر انگلستان تنها به یک ایستگاه شارژ دسترسی داشت.

تلاش لندن برای نصب ۴۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی

جالب است بدانید که لندن نسبت به سایر شهرهای بریتانیا، از ایستگاه‌های شارژ با سرعت بسیار بالا و حجم بسیار زیاد شارژ برخوردار است، ضمن این‌که از این نظر بالاترین جایگاه را نیز در میان شهرهای اروپایی از آن خود کرده است.

صادق‌خان و اعضای شورای شهر به این دستاوردها اکتفا نکرده‌اند و در نظر دارند تمام کاربران خودروهای الکتریکی را در سراسر شهر به طور برابر از خدمات شارژ بهره‌مند کنند که در این راستا، افرادی که از دسترسی به فضای پارک خودرو در محل سکونت خود محروم هستند، از اولویت اجرای طرح بهره‌مند خواهند شد.

همکاری مقامات لندن در سال ۲۰۱۶ نیز به ایجاد ۳۰۰ ایستگاه شارژ سریع در شهر منجر شد، ضمن این‌که نصب ۱۰ هزار نقطه برای شارژ کم‌سرعت و پرسرعت را نیز به دنبال داشت.

کد خبر 654630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.