اجرای طرح خورشیدی ارتقای مراکز سلامت در هند

مراحل اولیه اجرای طرح خورشیدی «انرژی برای سلامت» به‌زودی، با هدف بهبود وضعیت سیستم‌های سلامت عمومی هند آغاز خواهد شد و تکمیل آن تا سال ۲۰۲۶ تحقق خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران هند هدف اصلی خود را از اجرای طرح خورشیدی ارتقای مراکز درمانی، علاوه بر بهبود وضعیت سلامت مردم، افزایش پایداری و رفع مشکلات مربوط به تغییرات اقلیمی معرفی کرده‌اند. در این راستا، قرار است ۲۵ هزار مرکز درمانی در سراسر کشور از انرژی خورشیدی برای تأمین نیروی مورد نیاز خود بهره بگیرد که به دنبال آن، انتشار کربن ناشی از مصرف انرژی شهری به حداقل خواهد رسید و اثرات جزایر گرمایی، کاهش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. بودجه لازم برای پیاده‌سازی این طرح بیش از ۴۸ میلیون یورو تخمین زده شده است که نهادهای مختلف کشور نظیر وزارت بهداشت و رفاه شهروندی نسبت به مشارکت در تأمین آن اعلام آمادگی کرده است.

رویکردهای انرژی خورشیدی

بسیاری از منتقدان، گازهای گلخانه‌ای منتشر شده از مراکز درمانی سراسر دنیا را به عنوان پنجمین عامل اثربخش بر افزایش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی زمین رده‌بندی کرده و مدعی شده‌اند چنان‌چه اقدامات اثربخشی به منظور حذف کربن ناشی از این مراکز اعمال شود، آن‌گاه دمای هوای زمین کاهش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد، ضمن این‌که آلودگی هوا نیز به حداقل خواهد رسید. مدیران هند نیز به پیروی از این استدلال، تصمیم گرفته‌اند تجهیزات الکتریکی و درمانی کارآمدی را در ۲۵ هزار مرکز سلامت سراسر کشور به کار بگیرند، ضمن این‌که نصب منابع تولید انرژی تجدیدپذیر نظیر پنل‌های خورشیدی در این مراکز تا سال ۲۰۲۶ در رأس اهداف آن‌ها خواهد بود.

اجرای طرح خورشیدی ارتقای مراکز سلامت در هند

این افراد امیدوار هستند که از طریق کاهش مصرف انرژی شهری و به دنبال آن به حداقل رساندن انتشار کربن در مراکز درمانی به عنوان الگویی برای سایر نقاط دنیا عمل کنند و آن‌ها را به اعمال اقدامات مشابهی برای حذف کربن حاصل از مراکز سلامت سوق دهند و از این طریق به نجات جان شهروندان بسیاری کمک کنند که همه ساله بر اثر تنفس گازهای آلاینده، مشکلات سلامت بی‌شماری را تجربه می‌کنند یا حتی می‌میرند.

از سوی دیگر، نصب پنل‌های خورشیدی یکی از بهترین رویکردها برای مراکزی درمانی در جهان خواهد بود که از هیچ منبعی برای تولید الکتریسیته بهره نمی‌گیرد و به همین دلیل، خدمات درمانی در آن‌ها از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است.

کد خبر 654621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.