مس کرمان ۱- پرسپولیس ۳/ سه امتیاز جنجالی در حساب سرخپوشان

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل مس کرمان با یک بازی بیشتر به صدر جدول صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه، بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های مس کرمان و پرسپولیس در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی سه بر یک پرسپولیس به پایان رسید.

هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های مس کرمان و پرسپولیس

ورزشگاه: شهید باهنر کرمان

تماشاگر: حدود ۱۵ هزار نفر

گل‌ها: مرتضی پورعلی گنجی (دقیقه ۶۳) برای مس؛ سعید صادقی (دقیقه ۲۲) و گئورگی گولسیانی (پنالتی، دقایق ۲۶ و ۸۵) برای پرسپولیس

اخطار: مرتضی پورعلی گنجی (دقیقه ۶۴) از پرسپولیس

مس کرمان: آرمان شهداد نژاد، میلاد خدایی، عارف رستمی، محمد قاسمی نژاد (۸۰- محمد صالح محمدی)، جورج برایم کنده، علیرضا قادری، معین عباسیان (۴۶- حسین دوستدار (۱+۹۰- سامان تورانیان))، رونان کوک تونگییک، محمد ستاری، محمد امین کاظمیان و احمد نصیری (۱+۹۰- محمد صبوری)

سرمربی: فرزاد حسین‌خانی

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، سروش رفیعی (۷۰- سینا اسدبیگی)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (۸۳- امید عالیشاه)، میلاد سرلک (۱+۹۰- کمال کامیابی نیا)، مهدی عبدی (۷۰- لئاندرو پریرا)، وحید امیری و سعید صادقی (۸۳- عیسی آل کثیر)

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: کوپال ناظمی

شرح بازی:

جدال حساس مس کرمان و پرسپولیس در حالی برگزار می شد که دو تیم با اهداف مختلف به دنبال سه امتیاز این دیدار بودند. مس که هفته گذشته با شکست برابر صنعت نفت، رقیب مستقیمش در راه بقا در لیگ برتر فاصله اش با این تیم به ۵ امتیاز کاهش پیدا کرد با هدف کسب حداقل امتیاز پا به زمین گذاشته بود اما در سوی دیگر پرسپولیس که در کورس قهرمانی حضور داشت فقط به دنبال کسب سه امتیاز این بازی خارج از خانه بود. برتری شاگردان گل محمدی از همان ابتدای بازی مشخص بود، آنها به خوبی بازیسازی و ایجاد موقعیت می کردند اما در سوی دیگر یاران مس به نظر جز بازی مستقیم، پلن دیگری برای تحت فشار گذاشتن پرسپولیس نداشتند. برتری پرسپولیس اما در اواسط نیمه نخست نتیجه داد و این سعید صادقی بود که روی ارسال اسماعیلی فر قفل دروازه مس را باز کرد. گل دوم پرسپولیس که چهار دقیقه بعد با ضربه پنالتی گولسیانی به دست آمد به نوعی تکلیف بازی را مشخص کرد تا پرسپولیس با خیالی راحت راهی رختکن شود.

نیمه دوم را مس با یک تعویض آغاز کرد تا نتیجه بازی در نیمه نخست را جبران کند، شاگردان حسین خانی که بازی را بهتر از نیمه نخست آغاز کرده بودند پس از گذشت یک ربع از بازی در نیمه دوم، موقعیت های خوبی را روی دروازه پرسپولیس خلق کردند و در نهایت با گل به خودی پورعلی گنجی به گل رسیدند تا اختلاف به حداقل برسد. حملات مس در اواسط نیمه دوم می توانست با گل تساوی هم همراه باشد اما بی دقتی و بدشانسی بازیکنان این تیم باعث شد بازی با همان پیروزی دو بر یک پرسپولیس ادامه پیدا کند. پرسپولیس در دقایق انتهایی بازی به لطف نیمکت بهتری که از رقیب داشت، تعویض های بهتری نیز انجام داد تا با درخشش بازیکنان تعویضی، بازی را در دست بگیرد و به گل سوم هم برسد.

پرسپولیس در حالی در این بازی به پیروزی رسید که گل نخست این تیم در موقعیت آفساید به ثمر رسید و در ادامه دو پنالتی بحث برانگیز گل های دوم و سوم را برای این تیم در پی داشت تا در یک شب جنجالی از لحاظ تصمیمات داوری، پرسپولیس سه امتیاز دیگر کسب کند و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و استقلال، به صدر جدول صعود کند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲۲- پرسپولیس) - توپ ارسالی اسماعیلی فر از سمت راست در تیر دور به صادقی رسید تا او با یک کنترل و ضربه تمام کننده، دروازه مس را به راحتی باز کند.

۲-۰ (دقیقه ۲۶- پرسپولیس) - با خطای شهدادنژاد روی عبدی، داور خطای پنالتی گرفت تا گولسیانی توپ را به گل تبدیل کند.

۲-۱ (دقیقه ۶۳- مس کرمان) - روی برگشت یک پرتاب اوت بلند، شوت محکم پای چپ قاسمی نژاد پس از برخورد به پورعلی گنجی تبدیل به گل اول مس شد.

۳-۱ (دقیقه ۸۵- پرسپولیس) - با خطای برایم روی آل کثیر، داور نقطه پنالتی را نشان داد تا این بار هم گولسیانی توپ را به گل تبدیل کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- نفوذ اسماعیلی فر از سمت راست با ارسال زمینی او برای عبدی همراه شد اما شوت او با برخورد به مدافع مس راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۵- فرار ترابی از سمت چپ موجب تک به تک شدن او با دروازه بان مس شد اما ضربه نهایی ترابی بی دقت زده شد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳- ضربه ایستگاهی معین عباسیان به شکلی خطرناک و با اختلاف اندک از پای تیر عمودی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵- باز هم در سمت راست این بار سعید صادقی پا به توپ به محوطه جریمه مس رفت و با ارسال رو به بیرون، فرصت شوتزنی را برای عبدی ساخت اما شوت عبدی به تیر افقی دروازه مس برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴- ضربه ایستگاهی خطرناک مهدی ترابی در ابتدا با واکنش خوب شهداد نژاد دور شد اما توپ برگشتی با ضربه سر اسماعیلی فر به گل تبدیل شد که کمک داور با تشخیص آفساید، گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۶۶- توپ برگشتی از یک ضربه ایستگاهی، در شلوغی محوطه جریمه با ضربه بازیکن مس همراه شد اما توپ با برخورد به تیر دروازه راهی به گل پیدا نکرد.

دقیقه ۷۲- ضربه ایستگاهی مهدی ترابی به تیر دروازه مس برخورد کرد.

اتفاق ویژه:

بازی به دلیل اعتراض پرسپولیس نسبت به آب ندادن چمن ورزشگاه توسط میزبان و با دستور ناظر بازی با حدود ۱۳ دقیقه تاخیر آغاز شد.

بهترین بازیکن:

گئورگی گولسیانی با دو گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 654607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.