روز قدس روز همبستگی جهان با فلسطین است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد که روز قدس روز همبستگی ملت‌های شریف جهان با فلسطین و قدس اشغالی است.

به گزارش ایمنا، سیدحسن نصرالله امروز_جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه در سخنرانی به مناسبت روز قدس با اشاره به همبستگی ملت‌های شریف جهان درحمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: در روز قدس پیام همکاری و حمایت از ملت فلسطین را ارسال و خطاب به آنها تاکید می‌کنیم که شما تنها نیستید.

وی افزود: همبستگی در روز جهانی قدس پیامی را به دشمن می‌فرستد که بر اضطراب و رعب و وحشت دشمن می‌افزاید، امروز ما درحالی با اعتماد به نفس جشن می‌گیریم و احساس امنیت، نیرومندی و سربلندی می‌کنیم که روز گذشته رژیم صهیونیستی در همه جبهه‌ها اعلام آماده‌باش و تهدیدی پوچ و بی‌ارزش برای همه کشورهای اطراف سرزمین‌های اشغالی ارسال کرد.

وی ادامه داد: دشمن درحالی در همه جبهه‌ها آماده‌باش اعلام کرد و ترس و اضطراب داشت که محور مقاومت کاملاً آرام بود. تحولات مختلفی در سال گذشته در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و در سطح ملت فلسطین رخ داد. در عرصه بین‌المللی، قدرت آمریکا رو به زوال نهاد و این قدرت امروز دیگر به اندازه سال‌ها و دهه‌های گذشته نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این‌باره تصریح کرد: اولین شاهد روند نزولی آمریکا این است که در ونزوئلا پس از محاصره اقتصادی و سیاسی مجبور به عقب‌نشینی شد و شاهد دوم شکست آن در افغانستان است. زلزله در افغانستان این باور را به وجود آورده است که ثبات در منطقه به روابط با ایالات متحده بستگی ندارد، بلکه به اجماع و گفت‌وگو بستگی دارد که تضمین کننده آن است.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: مقام‌های عرب منطقه خلیج فارس به ما گفتند متقاعد شده‌اند که نمی‌توان برای حفاظت از یک دولت یا کشور به آمریکا اعتماد کرد. آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها می‌گویند که اولویت ما اوکراین و تایوان است و این خیال ایران و اعراب را راحت‌تر می‌کند؛ چرا که غرب آسیا دیگر اولویت آمریکا نیست و اولویت‌های دیگری مانند جنگ با روسیه و رویارویی با چین واشنگتن را به خود مشغول کرده است.

وی تاکید کرد: وقتی آمریکا در چند جبهه و عرصه مشغول شود و تنها ابرقدرت باقی نماند، این موضوع بر رژیم صهیونیستی تأثیر راهبردی خواهد داشت و این تغییر بین‌المللی برای محور مقاومت سود و برای اسرائیل نتیجه منفی به همراه دارد.

سیدحسن نصرالله درباره عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: عادی سازی به درخواست آمریکایی‌ها صورت گرفت نه آنگونه که برخی از مقامات صهیونیست درباره دلایل آن دروغ می‌گویند.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال‌های گذشته دشمنان روی این موضوع حساب کرده بودند که تمامی محیط‌های پرورش دهنده مقاومت فرو خواهند پاشید اما همه تلاش‌های آنها به شکست منجر شد.

نصرالله در بخش دیگری از اظهاراتش به تغییر موضع کشورهای عربی در برقراری روابط با دولت سوریه اشاره کرد و در این‌باره گفت: بازگشت روابط سیاسی میان سوریه و کشورهای عربی به روال عادی و تلاش ترکیه برای احیای روابط با دمشق همگی تحولات مهمی هستند.

وی درباره تحولات یمن و مذاکرات میان طرف‌های مرتبط با جنگ این کشور برای دستیابی به صلح در یمن نیز افزود: یمن که از روز اول با آن و حامی آن بودیم، شاهد یک تحول مثبت است و یک جو مثبت در یمن و عربستان سعودی و همچنین امارات به عنوان طرف‌های جنگ دیده می‌شود و این ما را خوشحال می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 654586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.