برپایی جلسه شورای‌امنیت برای سرخابی‌ها/ خطر تعلیق بیخ‌گوش فدراسیون فوتبال ایران

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هیچ امکانی برای لابی‌گری در AFC وجود ندارد، چرا که مربوط به تمام باشگاه‌های آسیایی است و تنها به فوتبال ایران ارتباطی ندارد پس نباید برای اخذ مجوز حرفه‌ای سندسازی کنیم وگرنه تعلیق می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حواشی اخیر فوتبال کشورمان حول محور سرخابی‌های پایتخت و حذف یا حضورشان در رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا و کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایران یا حتی ورود سیستم کمک‌داور ویدیوئی به ایران کماکان ادامه دارد و هیچ‌کدام به‌درستی و با قاطعیت به نتیجه خاصی منجر نشده است. همین باعث می‌شود اهالی فوتبال خواستار شفاف‌سازی و ارائه توضیحات از سوی بالاترین مقام فوتبالی کشور باشند تا سردرگمی را از همگان دور کند.

به‌دنبال آن، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص حضور سرخابی‌ها در لیگ‌قهرمانان آسیا اظهار کرد: ماجرای استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا دو مقوله متفاوت است، کنفدراسیون فوتبال آسیا نه‌تنها به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بلکه به تمام باشگاه‌های ایرانی نامه زده و از آن‌ها می‌خواهد ایرادات را برطرف و تذکرات لازم را می‌دهند. من با مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای جلسه‌ای را برگزار کردم و متوجه شدم پرسپولیس طلب بوژیدار رادوشویچ را پرداخت کرد و شرایط این باشگاه خیلی خوب است و مشکل جدی ندارند.

وی افزود: یک مشکل به نام مالکیت دو باشگاه استقللال و پرسپولیس وجود دارد، وزارت ورزش‌وجوانان مالک دو باشگاه است که نامه آن را ارسال کردیم و به‌نظر من این مشکل ۱۰۰ درصد برطرف خواهد شد چرا که بهره مالکانه صورت گرفته و درحال خصوصی‌سازی است.

رئیس فدراسیون از جلسه شورای امنیت کشور برای موضوع بدهی‌ها و درآمد استقلال و پرسپولیس خبر داد و گفت: باید همه تلاش کنیم و دست به دست هم بدهیم که به هر جهت منابع درآمدی پایداری برای فوتبال کشور فراهم کنیم. در جلسه شورای امنیت کشور جلسه‌ای بود و آنجا گفتم تا منابع پایدار درست نکنیم این اوضاع را در باشگاه‌ها داریم و این باشگاه و آن باشگاه حذف می‌شود. مگر باشگاه‌هایی که وصل به کارخانه‌های بزرگ هستند.

مهدی تاج ادامه داد: استقلال و پرسپولیس که هواداران زیادی هم دارند، اسپانسر جدی و درآمد پایدار ندارند. خصوصی‌سازی هم این دو باشگاه را به مردم واگذار کرده و امیدوارم این کار درستی که انجام شده به‌درستی ادامه پیدا کند و دچار اشکالاتی نشویم که مردم سهامی خریداری کرده باشند و با ضررهایی روبه رو شوند.

وی با اشاره به تقلب در اخذ مجوز حرفه‌ای در اظهارنظری عجیب خاطرنشان کرد: ما برای سال ۲۰۲۲ که سندسازی شد با جریمه ۱۲۰ هزار دلاری روبرو شدیم، ۴۰ هزار دلار پرداخت شد و ۸۰ هزار دلار تعلیقی بود، دیروز نامه‌ای آمد برای سال ۲۰۲۱ که باز هم سندسازی کردید و موجب تعلیق کل فوتبال شد، کار بسیار عجیبی بود و ممکن است ۲۰۰-۳۰۰ هزار دلار جریمه شویم و اگر بار سوم این اتفاق رخ دهد که تبعات بسیار سنگینی برایمان به همراه خواهد داشت، هیچ امکانی برای لابی‌گری وجود ندارد، چرا که مربوط به تمام باشگاه‌های آسیایی است و تنها به فوتبال ایران ارتباطی ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درخصوص اینکه فصل آینده سیستم VAR وارد فوتبال ایران می‌شود یا کماکان این شرایط ادامه دارد تصریح کرد: نمی‌شود به‌یک‌باره این کار را انجام داد، در حال خریداری این سیستم هستیم، باشگاها نیز در حال خریداری هستند، اما باید داوران نیز آموزش ببینند. در بخش داوران زن برای اینکه حذف نشوند آن‌ها را به تاجیکستان اعزام کردیم و سوت می‌زنند، در بخش داوران مرد باید این سیستم وارد شود وگرنه داوران ما از آسیا حذف خواهند شد. این احتمال وجود دارد فصل آینده در برخی از ورزشگاه‌ها VAR داشته باشیم.

کد خبر 654550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.