دیدار وزرای امور خارجه ایران و ازبکستان

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیئتی برای شرکت در چهارمین نشست همسایگان افغانستان در ازبکستان به سر می‌برد، شامگاه پنجشنبه در حاشیه این نشست با بختیار سعیداف وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور و همچنین دیدگاه های مشترک در خصوص افغانستان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از حسن برگزاری و میزبانی دولت ازبکستان از چهارمین نشست همسایگان افعانستان و هیئت ایرانی شرکت کننده در این نشست، مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف خصوصا ابعاد مرتبط با همکاریهای اقتصادی، حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک را با اهمیت خواند.

 امیرعبداللهیان با اشاره به مشترکات دیرین دو کشور، به ظرفیت های موجود برای ارتقای مناسبات فی‌مابین اشاره و با توجه به اراده سطوح عالی دو کشور مبنی بر توسعه همکاری ها، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای نیل به خواست روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر ضرورت هماهنگی بین وزارتخانه های امور خارجه برای تحقق تبادل هیئت‌های عالی بین دو کشور تاکید کرد.

بختیار سعیداف وزیر امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از قبول دعوت و حضور وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت همراه در چهارمین نشست همسایگان افغانستان در شهر تاریخی سمرقند، در خصوص آخرین وضعیت مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و ترانزیت و تبادل هیئت‌ها  بین دو کشور در سطوح عالی،  با وزیر خارجه کشورمان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

کد خبر 654433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.