بلاتکلیفی مهدی طارمی ادامه دارد/ مهاجم ایرانی پورتو در دوراهی پول و پیشرفت

باوجود پیشنهاد مالی چشم‌گیر الهلال عربستان برای جذب مهدی طارمی، به‌نظر می‌رسد باشگاه پورتو پرتغال قصد فروش او را ندارد اما طارمی می‌تواند در تابستان با گرفتن تصمیم خود معادلات را برهم بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روز قبل بود که روزنامه رکورد عنوان کرد بهبود روابط سیاسی ایران و عربستان باعث شده تا باشگاه‌های عربستانی روی بازیکنان ایرانی، که امروز بیشتر از هر زمان دیگری در سطح خوبی قرار دارند، سرمایه‌گذاری کنند و در این میان، طارمی بهترین شرایط را میان بازیکنان ایرانی دارد. با تمام این اوصاف، الهلال، که باشگاه رقیب النصر و کریستیانو رونالدو است، برای دریافت رضایت نامه طارمی، پیشنهادی وسوسه انگیز ارائه کرده است.

رقم مربوط به پیشنهاد مذکور از سوی نمایندگان سعودی هنوز اعلام نشده، اما آنچه مشخص است طارمی تا سی‌ام ماه‌ژوئن ۲۰۲۴ با پورتو پرتغال قرارداد دارد و بند فسخ آن نیز ۶۰ میلیون یورو است. البته گویا باشگاه الهلال برای به‌خدمت‌گیری مهدی طارمی مبلغ خوبی را به باشگاه پورتو پرتغال و این بازیکن ایرانی پیشنهاد داده است و مدیربرنامه‌های مهدی طارمی هم در جریان این پیشنهاد قرار گرفته تا شاید انتهای فصل این انتقال پرسروصدا و جالب رخ دهد.

با این‌وجود «سرجیو کونسیسائو» سرمربی تیم فوتبال پورتو پرتغال برای فصل آینده روی «مهدی طارمی» حساب باز کرده است؛ حتی اگر او در آستانه ورود به آخرین سال قرارداد خود با اژدهای فوتبال پرتغال باشد. روزنامه پرتغالی «ژونال نوتیسیاس» با اشاره به گزارش رسانه‌ها مبنی بر علاقه باشگاه الهلال عربستان به جذب ستاره ایرانی تیم پورتو، نوشته او جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های کونسیسائو در فصل آینده در دراگائو دارد. این رسانه پرتغالی خبر داده تیم متمول سعودی پیشنهادی چشم‌گیری را برای مهاجم ۳۰ ساله پورتو ارائه کرده اما سرمربی این تیم نمی‌خواهد او را در فصل آینده از دست بدهد و این مهاجم ایرانی تکه‌ای مهم در پازل تاکتیکی کونسیسائو محسوب می‌شود.

از طرفی اورلاندو سا مهاجم سابق تیم‌های پورتو و براگا و تیم ملی پرتغال درباره طارمی ۳۰ ساله می‌گوید از نظر مالی، الهلال بدون‌شک بهترین انتخاب برای وی است. این باشگاه قدرت مالی در اختیار دارد که هیچ باشگاهی نمی‌تواند با آن رقابت کند. وی همچنین متذکر شده است که درباره بُعد ورزشی، تا جایی که من مطلع هستم، وقتی کارلوس کاروالیال او را به ریوآوه و فوتبال پرتغال آورد، او بازیکنی بود که اهدافی برای بازی و کسب موفقیت در اروپا داشت و حتی وقتی میلان قصد داشت او را جذب کند، او به‌نوعی علاقه داشت پورتو را ترک کند.

با تمام این تفاسیر، باشگاه پورتو پرتغال برای مهدی طارمی بهترین مهاجم و یکی از مهم‌ترین بازیکنان چند فصل اخیر خود بند فسخ ۲۲ میلیون دلاری (۱۱۰۰ میلیارد تومان) در نظر گرفته است و اگر بنا باشد تیمی ازجمله الهلال عربستان او را به‌خدمت بگیرد باید علاوه‌بر راضی‌کردن باشگاه پورتو پرتغال و شخص مهدی طارمی، مبلغ هنگفتی برای آزادسازی‌اش بپردازد.

کد خبر 654411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.