افزایش ۷ هزار و ۷۰۰ مگا وات برق در سال ۱۴۰۲

سخنگوی صنعت برق گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود هفت هزار و ۷۰۰ مگا وات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد که هزار مگاوات از این میزان مربوط به مدیریت مصرف مشترکان خانگی‏، اداری و عمومی خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود هفت هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد که هزار مگاوات از این میزان مربوط به مدیریت مصرف مشترکان خانگی‏، اداری و عمومی خواهد بود. سه هزار مگاوات نیروگاه‌هایی که به وسیله وزارت نیرو احداث می‌شوند نیز به مدار اضافه خواهند شد.

وی ضمن اشاره به تفاهم نامه‌ای که وزارت نیرو و وزارت صمت امضا کرده است گفت: حدود ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌هایی است که از سوی صنایع بزرگ کشور احداث شده و بر اساس این تفاهم‌نامه می‌باشد.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: همچنین پیش بینی می‌شود حدود ۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر و ۱۸۸ مگاوات نیروگاه‌های مقیاس کوچک افزایش ظرفیت داشته باشند و حدود هزار مگاوات نیز رفع محدودیت نیروگاه‌هایی که فرسوده بودند به مدار اضافه خواهد شد و ۷۰۰ مگاوات نیز افزایش ظرفیت در نیروگاه‌هایی که آسیب جدی دیده بودند و از مدار تولید خارج شده بودند.

وی همچنین در حوزه انتقال نیز پیش بینی کرد طرح‌های خط و پست انتقال که دارای اولویت هستند تا قبل از تابستان آماده شوند. این بخش شامل ۶۳ طرح در ۴۷ ساخت‌گاه هستند.

کد خبر 654399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.