رئیس‌جمهور برای حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه‌ها وارد عمل شد

سیدابراهیم رئیسی به وزیر ورزش‌وجوانان دستور داد مقدمات لازم برای حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه‌های فوتبال را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از مدت‌ها قبل حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران جزو ضدونقیض‌هایی بوده است که هیچ‌گاه رنگ حقیقت پیدا نکرده و تا همین امروز گمانه‌زنی‌های در این خصوص مطرح می‌شود. البته در چند بازی ابتدایی فصل جاری یکی دو بازی پرسپولیس و استقلال با حضور اندک تماشاگران زن در ورزشگاه آزادی برگزار شد اما پرونده‌اش خیلی‌زود بسته شد و دیگر شاهد تکرار این اتفاق در هیچ ورزشگاهی و مسابقه‌ای نشدیم.

اما پس از سپری‌شدن سال‌ها و ماه‌ها، هفته گذشته بود که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه یکی از مجامع فدراسیون فوتبال صراحتاً اعلام کرد مشکل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها حل شده و امیدواریم در سراسر کشور با تدبیر کافی مرتفع شود.

امروز نیز سیدحمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان در مصاحبه‌ای گفت: بنابر دستور رئیس‌جمهوری موظف هستیم از زمان بلیت‌فروشی، فراهم‌سازی وسایل نقلیه‌عمومی برای جابجایی بانوان، پارکینگ‌ها، هدایت آن‌ها به محل استقرار، نظافت سرویس‌های بهداشتی، آماده‌سازی نمازخانه‌ها، بوفه‌ها و نیروهای انتظامی با تأکید بر حفظ شأنیت آن‌ها با دقت بررسی شود و اگر مشکلی هست با برنامه‌ریزی و تا زمان برگزاری رویدادها بهسازی شود.

در نهایت باید دید باتوجه به صحبت‌های بالاترین مقامات ورزش و فوتبال کشورمان درخصوص هموارشدن حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه‌ها و اینکه در همین روزها باشگاه‌های ملوان بندرانزلی و گل‌گهر سیرجان با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم از جمله (تختصاص جایگاه و گیت‌های ورودی مناسب و مستقل و…) جهت حضور بانوان در ورزشگاه اختصاصی‌شان را انجام داده و این ورزشگاه‌ها از استانداردهای لازم برای حضور بانوان برخوردار هستند خواستار حضور بانوان تماشاگران در بازی‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال شدند چه سرنوشتی در انتظار تماشاگران زن در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال خواهد بود.

کد خبر 654396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.