لزوم تفکیک مرکز بهداشت دهقان از شهرک ابوذر سامان برای رفاه مردم

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر لزوم تفکیک مرکز بهداشت دهقان از شهرک ابوذر شهرستان سامان به‌منظور رفاه حال مردم گفت: همچون گذشته باید ساختمانی به‌منظور استقرار مرکز دهقان در مرکز شهر اجاره شود تا دسترسی شهروندان به این مرکز راحت‌تر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به حضور بیش از ۳.۵ میلیون گردشگر در شهرستان سامان در طول سال و حضور بیش از ۶۰ هزار مالک غیربومی در باغات که حداقل شش ماه از سال در این شهرستان حضور دارند، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان از ضروریات است.

وی افزود: برای راه‌اندازی دستگاه‌های سونوگرافی که توسط یک خیر خریداری شده است و در انبار مرکز شبانه‌روزی شهر سامان قرار دارد، باید پزشک با تخصص‌های مربوطه وجود داشته باشد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری پیگیری رفع مشکلات اداری زمین الحاقی به کلینیک تخصصی که توسط یک خیر در حال ساخت است را ضروری دانست و گفت: این مشکل توسط اداره حقوقی دانشگاه علوم پزشکی و راه و شهرسازی استان رفع شد تا خیر نسبت به ادامه کار اقدام کند.

وی با تاکید بر لزوم تفکیک مرکز بهداشت دهقان از شهرک ابوذر شهرستان سامان جهت رفاه حال مردم تصریح کرد: همچون گذشته باید ساختمانی به‌منظور استقرار مرکز دهقان در مرکز شهر اجاره شود تا دسترسی شهروندان به این مرکز راحت‌تر باشد و با توجه به اینکه ساختمان قدیم شبکه بهداشت شهرستان به صورت کامل برای شبکه بهداشت شهرستان استفاده نمی‌شود، در اختیار فرمانداری شهرستان قرار گیرد تا مکان فعلی فرمانداری جهت استقرار تعدادی از ادارات شهرستان از جمله هلال‌احمر، بنیاد مسکن و محیط زیست استفاده شود.

چهلگردی افزایش سن ازدواج و ناهنجاری‌های اخلاقی، بیکاری، تغییر نظام سنتی خانواده، افزایش درصد طلاق، اعتیاد، خودکشی، قهرمان‌پرستی کورکورانه و تجمل‌گرایی را از مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول برای برون‌رفت از این معضلات باید برنامه‌ریزی کنند و اتاق فکر تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: چنانچه هر دستگاهی از مجموعه شوراها درخواست کمک داشت، حامی دستگاه‌های فرهنگی استان چهارمحال‌وبختیاری خواهیم بود و با ارائه راهکارهای عملی، همکاری لازم را خواهیم کرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان بوده است، یکی از مشکلات اساسی مردم این شهرستان به‌شمار می‌رود، ادامه داد: رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان از خواسته‌های بحق و قانونی مردم است که درخواست پیگیری توسط متولیان را داریم.

وی اظهار کرد: تکمیل جاده ساحلی سامان-قراقوش، تکمیل جاده چهار خطه سامان-تیران به عنوان کریدور ورودی از سمت استان اصفهان، احداث سالن ورزشی با تماشاگر و اعطای مجوز به کشاورزان جهت ساخت اتاقک‌های نگهبانی و انباری در باغات باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 654293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.