زیباترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۳ + جاذبه‌های گردشگری

زیباترین پایتخت‌های جهان اتاوای کانادا، واشنگتن آمریکا، بوداپست مجارستان، رم ایتالیا، ریکیاویک ایسلند و پراگ جمهوری چک است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً پایتخت‌ها، اولین مقاصدی هستند که مردم کشورهای جهان از آن‌ها بازدید می‌کنند. اگرچه سفر به پایتخت یک کشور، ممکن است هزینه بیشتری برای افراد داشته باشد، اما زیرساخت‌ها، امکانات رفاهی و جاذبه‌های توریستی زیادی در این مکان‌ها وجود دارد که باعث می‌شود پایتخت‌ها، بیشتر از سایر شهرهای یک کشور، مورد توجه گردشگران قرار گیرد. معماری خیره‌کننده، مناظر طبیعی و فعالیت‌های سرگرم‌کننده فراوانی که این شهرها ارائه می‌دهند، کافی است تا بازدیدکنندگان زیادی را از گوشه و کنار دنیا به سوی خود جذب کند. در ادامه به معرفی زیباترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم:

اتاوا، کانادا

پایتخت کانادا با دیدنی‌های تاریخی باشکوه و فضای پرجنب‌وجوش شهری، برای مسافران بسیار جذاب است. این شهر زیبا، معماری خیره‌کننده و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز زیادی برای گردشگران دارد. همچنین زندگی شبانه در اتاوا جریان دارد و نورهای خیره‌کننده خیابان‌ها، باعث می‌شود این کلان‌شهر هنگام شب نیز همچنان زیبا به نظر برسد. در فصل زمستان این شهر دوست‌داشتنی به سرزمین عجایب تبدیل می‌شود و در آن می‌توان انواع ماجراجویی‌ها از اسکیت روی یخ گرفته تا اسکی و اسنوموبیل را یافت. کانال Rideau که یکی از جاذبه‌های گردشگری اتاوا به‌شمار می‌رود، در زمستان به بزرگ‌ترین پیست اسکیت روباز جهان تبدیل می‌شود و در فصل تابستان می‌توان از انجام فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیز آن لذت برد. به طور کلی می‌توان گفت که بازدیدکنندگان هیچ لحظه کسالت‌باری را در این شهر زیبا نخواهد داشت و از همه لحظات خود لذت خواهند برد.

زیباترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۳+جاذبه‌های گردشگری

واشنگتن دی سی، آمریکا

پایتخت آمریکا از مناظر طبیعی و جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیری برخوردار است. در سرتاسر شهر، درختان زیبایی به چشم می‌خورد که در کنار سازه‌های چشمگیر قرار گرفته‌اند و بعضی از آن‌ها برای تاریخ کشور بسیار مهم است. همچنین واشنگتن دارای موزه‌های شگفت‌انگیز، گالری‌های هنری بی‌نظیر، رستوران‌ها و هتل‌های مجلل است. یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر، بنای یادبود آبراهام لینکلن است که او را به صورت نشسته روی یک صندلی نشان می‌دهد و اطراف آن چشم‌اندازهای طبیعی همچون دریاچه کریستالی و درختان زیبا وجود دارد.

زیباترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۳+جاذبه‌های گردشگری

بوداپست، مجارستان

معماری پایتخت مجارستان بسیار خیره‌کننده است و ترکیبی از سبک‌های گوتیک، باروک، نئوکلاسیک، رنسانس و دیگر سبک‌های معماری در ساختمان‌های آن دیده می‌شود. بنابراین قدم زدن در خیابان‌ها و چشم دوختن به سازه‌های عظیم این شهر، یک کار هیجان‌انگیز برای گردشگران محسوب می‌شود. همچنین قلعه‌های بلند، غذاهای خوشمزه، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، رودخانه جذاب دانوب و حمام‌های زیرزمینی (geothermal baths) که آب گرم فوق‌العاده‌ای دارند، این شهر را به یکی از بهترین مقاصد توریستی جهان تبدیل کرده‌اند.

زیباترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۳+جاذبه‌های گردشگری

رم، ایتالیا

پایتخت ایتالیا از زمان تأسیس در دوران باستان تاکنون همواره زیبا بوده و جذاب‌ترین جاذبه‌های تاریخی جهان را در خود جای داده است. این شهر دارای بناهای خیره‌کننده فراوانی نظیر تماشاخانه کولوسئوم، کلیسای سنت پیتر، پانتئون و فواره تروی است که هر فردی را مجذوب خود می‌کند. علاوه بر جذابیت‌های معماری و تاریخی، خوشمزه‌ترین غذاها و تنقلات جهان، در شهر رم خودنمایی می‌کند. همچنین این کلان‌شهر دارای موزه‌ها، کلیساها، گالری‌های هنری و قلعه‌های جالب زیادی است و به همین دلیل، همیشه و در هر زمان از سال، پایتخت ایتالیا مملو از گردشگران است.

زیباترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۳+جاذبه‌های گردشگری

ریکیاویک، ایسلند

چیزی که پایتخت ایسلند را متفاوت‌تر از سایر پایتخت‌های جهان می‌کند، مناظر طبیعی بی‌نظیر آن است. اطراف این شهر، کوه‌های سر به فلک کشیده زیادی وجود دارد که در فصل زمستان پوشیده از برف است و در فصل تابستان با چمن سبز مزین می‌شوند. معماری ریکیاویک از دیگر مواردی است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. ساختمان‌های بلند این شهر کاملاً با یکدیگر همسو هستند و با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی و توسط درختان احاطه شده‌اند. همچنین پایتخت ایسلند دارای رستوران‌ها، هتل‌ها و موزه‌های متنوع زیادی است که در نزدیکی جاذبه‌های طبیعی هیجان‌انگیز وجود دارد و گردش کردن در این شهر دوست داشتنی را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

زیباترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۳+جاذبه‌های گردشگری

برلین، آلمان

معماری چشمگیر، فضای مدرن و بناهای تاریخی، از جمله مواردی است که برلین را بسیار زیبا کرده است. در این شهر، طیف وسیعی از سبک‌های معماری از دوران باروک تا رومنس، رنسانس و گوتیک را خواهید دید. این سبک‌های معماری در کلیساهای جامع شهر، موزه‌ها، قلعه‌ها، هتل‌ها، گالری‌های هنری و حتی ساختمان‌های مسکونی برلین خودنمایی می‌کند. هنگام شب با روشن شدن نورهای رنگارنگ، خیابان‌های پایتخت آلمان به طرز باورنکردنی پرجنب‌وجوش به نظر می‌رسد و بازدیدکنندگان زیادی شامل دانشجویان، افراد ماجراجو، عاشقان فرهنگ و تاریخ و حتی دوستداران غذا را به سوی خود جذب می‌کند.

زیباترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۳+جاذبه‌های گردشگری

پراگ، جمهوری چک

در سرتاسر شهر پراگ، سازه‌های باشکوهی به سبک‌های معماری رنسانس، باروک و گوتیک به چشم دیده می‌شوند. حتی ساختمان‌های مسکونی این شهر نیز دارای سبک‌های مختلف معماری هستند. همچنین پراگ با مناظر طبیعی بی‌نظیر خود گردشگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در سراسر این کلان‌شهر، درختان زیبایی وجود دارد و یک رودخانه زیبا نیز از وسط آن می‌گذرد که زیبایی بیشتری به پایتخت جمهوری چک می‌بخشد. رمانتیک بودن فضای شهر، معماری چشمگیر، مناظر طبیعی و فضای پرجنب‌وجوش پراگ، افراد زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند.

زیباترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۳+جاذبه‌های گردشگری

کد خبر 654157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.