احتمال وقوع سیلاب شدید و طغیان رودخانه‌ها

سخنگوی صنعت آب کشور احتمال وقوع سیلاب شدید طی امروز و دو روز آینده را برای برخی مناطق کشور جدی دانست و به ساکنان و بهره‌برداران حواشی رودخانه‌ها در این زمینه هشدار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت مدیریت منابع آب ایران، فیروز قاسم زاده درباره پیش بینی‌های هواشناسی صورت گرفته توسط مراجع ملی و بین المللی و هشدارهای قرمز و نارنجی صادره از سازمان هواشناسی کشور و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط ستاد مدیریت و پشتیبانی سیل وزارت نیرو، اظهار کرد: سامانه‌های بارشی در طول روزهای چهارشنبه تا جمعه، ۲۳ تا ۲۵ فروردین، فعالیت گسترده‌ای در نیمه غربی کشور خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به ماهیت این سامانه بارشی و شدت فعالیت آن، احتمال بروز سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غربی بویژه خوزستان. لرستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری. کردستان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بسیار بالاست.

قاسم زاده ادامه داد: با گسترش چتر بارشی، استان‌های آذربایجان شرقی، همدان. زنجان. قزوین، البرز، تهران و اصفهان نیز در شرایط سیلابی قرار خواهند گرفت.

سخنگوی صنعت آب گفت: شدت وقوع سیلاب‌ها در برخی استان‌ها بسیار بالا بوده و احتمال وقوع خسارت برای فعالیت‌های داخل و اطراف رودخانه‌ها وجود دارد.

سخنگوی صنعت آب افزود: در استان‌های مذکور، بارش در سرشاخه‌ها می‌تواند منجر به وقوع سیلاب در بازه‌های پایین دست رودخانه‌ها که در محدوده بارش نبوده‌اند هم بشود.

قاسم زاده افزود: لذا توصیه می‌شود هموطنان در روزهای فعالیت سامانه، از نزدیک شدن به رودخانه اجتناب کرده و با توجه به هشدارها و توصیه‌های ایمنی صادر شده از سوی مراجع متولی، مراقبت‌های لازم را به عمل آورند تا هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نشود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از اتراق در مناطق پست و کم ارتفاع و در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری شود و در شرایط وقوع بارش به مناطق ایمن نقل مکان کنند. سخنگوی صنعت آب گفت: هر گونه فعالیت کارگاه‌های عمرانی و ماشین آلات مربوطه در داخل و اطراف رودخانه‌ها تعطیل شود و از ورود احشام به داخل رودخانه بویژه در مسیر کوچ عشایر اجتناب شود.

کد خبر 654143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.