انتقاد روسیه از جلسه اخیر شورای امنیت با هدف بی اعتبار کردن مسکو

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل که با هدف عوام فریبی برگزار شد، قصدش بی اعتبار کردن مسکو و سایر کشورهایی است که در مقابل جاه طلبی‌های استعمارگری نوین غرب مقاومت می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماریا زاخارووا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در دهم آوریل سال جاری میلادی مقر سازمان ملل در نیویورک میزبان نخستین رویداد مرکزی تحت ریاست روسیه در شورای امنیت سازمان جهانی بود. محوریت این مذاکرات خطرات ناشی از نقض تعهدات درباره ارسال تسلیحات و استفاده دوگانه از آنها بود. گفت‌وگو در این باره به حملات ضد روسی و اتهامات از سوی غرب منجر شد.

این دیپلمات روس همچنین افزود: برخلاف روحیه سازنده اکثریت اعضای شورای امنیت و هیات‌های دیگر کشورهای عضو سازمان ملل که به بحث ملحق شدند، بحثی که به صورت اساسی و کاملاً حرفه‌ای آغاز شده بود به عوام فریبی سیاسی غیرمسئولانه با هدف بی اعتبار کردن بیشتر فدراسیون روسیه و سایر کشورهایی منجر شد که هنوز قادر به مقاومت در برابر جاه‌طلبی‌های استعمارگری نوین "غرب جمعی" هستند.

روسیه یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل اول آوریل سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای این نهاد را برعهده گرفته که باعث خشم و انتقاد اوکراین و متحدانش شده است.

کد خبر 654134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.