مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کنیم

امام جمعه زرین شهر گفت:مساجد یکی از پایگاه‌های اصلی برای رشد و تعالی فرهنگی به‌شمار می‌آیند و چنانچه از توجه به این سنگرهای مهم غفلت شود دشمنان از این غفلت بهره خواهند برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در جمع جوانان زرین شهر با اشاره به کارکردهای مساجد در جامعه، اظهار کرد: از زمان پیامبر اکرم (ص) مسجد در دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان داشته و نباید فراموش کرد که یکی از اولین اقدامات پیامبر اکرم (ص) پس از ورود به مدینه احداث مسجد بود، چراکه از مسجد علاوه‌بر کارکرد دینی، در آن دوران برای تصمیم‌گیری در امور مهم استفاده می‌شد.

وی افزود: امروزه نیز مسجد نقشی مهمی را در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… دارد اما شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان اوج شیوع این بیماری نماز جماعت نیز در مساجد برگزار نمی‌شد و این مسئله سبب شد طی دو سال گذشته به برنامه‌هایی که در مساجد برگزار می‌شد آسیب‌های جدی وارد شود.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: البته نباید این مهم را نیز به دست فراموشی سپرد که شیوع ویروس منحوس کرونا باعث شد برنامه‌های فرهنگی مساجد شکل دیگری به خود گرفت، بسیاری از نیروهای حاضر در مساجد برای کمک به کاهش بار بیماری اقدام به ضدعفونی معابر کردند و یا برای کمک به افرادی که در اثر شیوع بیماری دچار آسیب اقتصادی شده بودند، وارد میدان عمل شدند و این مسئله به خوبی نشان داد مساجد سنگرهای مهمی هستند و کارکردهای آن نباید مورد کم توجهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خلوت شدن مساجد زنگ خطر جدی را برای همه به صدا در خواهد آورد، گفت: مساجد یکی از پایگاه‌های اصلی برای رشد و تعالی فرهنگی به‌شمار می‌آیند و چنانچه از توجه به این سنگرهای مهم غفلت شود دشمنان از این غفلت بهره خواهند برد.

مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کنیم

باقریان ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کنیم و دشمنان نیز طی سال‌هایی که از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشته به خوبی دریافتند که مسجد سنگری برای مقابله با هجمه فرهنگی، هجمه‌های نظامی، هجمه‌های اعتقادی و … بوده از این رو یکی از توطئه‌های آنان اجرای برنامه‌های گسترده‌ای است که برای خالی کردن مساجد از حضور مردم و عدم رغبت جوانان به این پایگاه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند بنابراین باید در اجرای برنامه‌ها جذابیت‌هایی ایجاد شود که این توطئه نیز با جذب حداکثری نسل جوان همچون دیگر توطئه‌های دشمن با شکست مواجه شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا و تدابیر اتخاذ شده در برنامه‌های مرتبط با مساجد شاهد حضور پررنگ دهه هفتادی‌ها، هشتادی‌ها و نودی‌ها هستیم و انتظار می‌رود ارکان مساجد با تلاش جهادی بستر حضور همه‌ی آحاد مردم و ساکنین محلات را در مساجد فراهم کنند.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه در شب‌های قدر نور رحمت و شفقت الهی شامل حال تمام بندگان خدا می‌شود، عنوان کرد: شب قدر، فرصتی ناب برای خودسازی و رسیدن به تکامل است و باید از این فرصت به بهترین نحو برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند و کسب فضائل معنوی و روحی استفاده کرد.

شب قدر، شب تصمیمات بزرگ و آشتی با خداوند است

وی با بیان اینکه شب قدر برای بیدار شدن است نه بیدار ماندن از این رو تا می‌توان باید از فضیلت‌های این شب بهره برد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل اخلاقی و معرفتی در جامعه امروز تحت شعاع حواشی و سختی‌های زندگی قرار گرفته و این در حالیست که چنانچه روح معنویت و اخلاق در افراد وجود داشته باشد باعث امید و تلاش بیشتر او خواهد شد.

باقریان با بیان اینکه شب قدر، شب تصمیمات بزرگ و آشتی با خداست، گفت: اگر انسان می‌خواهد خدا چیزی به او عطا کند قطعاً بدون تلاش و کوشش و بی‌جهت به آن دست نخواهد یافت و باید در این زمینه و برای رسیدن به آن تلاش کند بر همین اساس مراقب باشیم فرصت بی نظیر شب‌های قدر را بیهوده از دست ندهیم.

حجاب یک ضرورت دینی و رعایت حجاب قانون جمهوری اسلامی است

وی با بیان اینکه حجاب یک ضرورت دینی و الزام قانونی است، تصریح کرد: حجاب و عفاف یکی از ضروریات دین مقدس اسلام و به عنوان پوششی ارزنده و از جمله برترین فعالیت‌های اجتماعی است که باعث حفظ کرامت و ارزش زنان و مردان جامعه می‌شود.

امام جمعه زرین شهر ادامه داد: فرهنگ‎سازی برای ارتقای آگاهی مردم خصوصاً نسل جوان یکی از اصول مهم به‌شمار می‌آید از این رو هر فعالیتی که قرار است در جامعه پایه‌گذاری شود، باید از کانون خانواده آغاز و نهادینه شود.

وی با گلایه از نبود قانون جامع و کامل در برابر معضلات اجتماعی و عفاف و حجاب اضافه کرد: متأسفانه قانون محکم و بازدارنده در برابر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد و این مسئله یک ضعف بزرگ به حساب می‌آید چراکه محاکم کشور بر اساس قوانین وضع شده حکم صادر می‌کنند.

باقریان با بیان اینکه حجاب یک ضرورت دینی و رعایت حجاب قانون جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کارشناسان امر باید وارد میدان عمل شده و با طرح و برنامه نسبت به وضع قانون از طریق مجلس اقدام کنند.

کد خبر 654127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.