بررسی مشکلات گمرکات کشور برای گسترش رابطه با همسایگان

در همایش وبیناری در وزارت امور خارجه، ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود در گمرکات کشورمان در رابطه با همسایگان، راهکارهای ارتقای همکاری های گمرکی به منظور تسهیل و افزایش تبادلات تجاری با این کشورها مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت امور خارجه، در این همایش مهدی صفری؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و رضوان فر؛ رئیس کل گمرک در یک گفت‌وگوی مفصل و رودررو با رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، ارتقای هرچه بهتر شرایط گمرکات برای توسعه و ارتقای روابط تجاری با همسایگان را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش در معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در برنامه‌های مشابهی همایش‌هایی مجازی با وزارتخانه‌هایی مانند بهداشت و رفاه در موضوعات مرتبط با این وزارتخانه‌ها و امور دانش بنیان و صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی با اولویت همسایگان، قاره آفریقا و آمریکای لاتین با تمرکز بر کشورهای هدف برگزار شده است.

معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه طبق جدولی منظم و فشرده با رعایت اولویت‌ها در سال جاری، نظیر این قبیل برنامه‌ها را با سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای دیگر با رعایت تقدم موضوعات افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی، صادرات خدمات فنی و مهندسی با تمرکز و رویکرد دانش بنیانی، ورود گردشگران سلامت، جلب سرمایه خارجی و تأمین مایحتاج اساسی کشور، در دستور کار دارد.

کد خبر 654071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.